خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری درباره ساخت و ساز در باغ دامپزشکی باید توضیح دهد

عضو شورای شهر تهران درخصوص تخریب باغ دامپزشکی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی در آن گفت: شهرداری باید دلایل توجیهی خود را بیاورد که با ساخت و ساز این واحد‌ها آسیبی به این منطقه نخواهد رسید.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: در حال حاضر از این باغ چیزی باقی نمانده است که بخواهند آن را تخریب کنند و تنها تعداد محدودی درخت در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: طرح ساخت و ساز واحد مسکونی در این محل نباید منجر به از میان رفتن درختان این منطقه شود، چرا که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حال حاضر حفظ یک درخت نیز برای ما مهم است.

قناعتی افزود: تمام سعی خود را به کار می‌بریم، تا با تمام توان به این عرصه وارد شده و از هر اقدامی که موجب از میان رفتن درختان شود،  ممانعت به عمل آوریم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس گفته‌های مسئولان منطقه ۱۱ قرار است؛ در این منطقه برای کارکنان شهرداری واحد مسکونی ساخته شود، اما قصد ندارند؛ درختان را از بین ببرند و تنها ۳۰ درصد از این فضا به ساخت مجتمع مسکونی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این منطقه حالت باغ را ندارد، اما نمی‌دانم که سبب این موضوع صاحب ملک بوده است یا شهرداری، اظهار کرد: اگر قصد داشته باشند؛ درختان باقی مانده را از بین ببرند، ما مخالف انجام این کار هستیم و معتقدیم؛ این کار نوعی خیانت است.

قناعتی اضافه کرد: اما اگر این واحد‌ها در منطقه‌ای باز و بدون درخت و بر اساس پهنه‌بندی مشخص شده در طرح تفصیلی ساخته شود، مشکلی ندارد.

وی عنوان کرد: همانطور که در صحن شورا نیز تذکر دادم؛ معتقدم با توجه به فقر فضای سبز و فضای فرهنگی و ورزشی در این منطقه بهتر است، در این عرصه فضای سبز ساخته شود.

عضو شورای شهر تهران  با اشاره به اینکه تا به حال در شورای شهر با این اقدام مخالفت شده است، افزود: شهرداری نیز باید دلایل توجیهی خود را بیاورد که با ساخت و ساز این واحد‌ها آسیبی به این منطقه نخواهد رسید.

قناعتی در پایان توصیه کرد: مسئولین شهرداری دست به این اقدام نزنند، چرا که منطقه ۱۱ به جز بوستان رازی فضای دیگری ندارد و بهتر است در آن محل فضای سبز برای شهروندان ساخته شود.

کد خبر : ۲۵۹۱۶۵