خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

90 درصد مراکز نگهداری از معلولان توسط خیرین و نهادهای غیردولتی اداره می‌شود/

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بنیادهای تخصصی در حوزه مشاوره، ژنتیک، کودکان، زنان سرپرست خانوار و ... داریم و به دنبال انسجام این موارد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی در حاشیه نشست هم‌اندیشی تعامل‌محور بهزیستی و موسسات خیریه که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: سمن‌ها در حوزه خدمات رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی ورود کردند و در این حوزه کارهای عمده‌ای انجام داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر سازمان‌های مردم نهاد در حوزه معلولان و پیشگیری از آسیب‌ها ورود پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به وجود 4 هزار سمن در کشور، گفت: 90 درصد مراکز نگهداری از معلولان توسط خیرین و نهادهای غیردولتی اداره می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر 28 هزار مرکز خیریه در کشور داریم، گفت: قسمت عمده جلسه امروز را مدیران عامل این سمن‌ها صحبت کردند که بیشتر به دنبال انسجام‌بخشی و حرکت به سوی تخصصی‌ شدن خدمات بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنیادهای تخصصی در حوزه مشاوره، ژنتیک، کودکان، زنان سرپرست خانوار  و ... داریم و به دنبال انسجام این موارد هستیم.

هاشمی عنوان کرد: در این جلسه مطالبه اصلی خیرین، تسهیل شرایط اعطای مجوز به مراکز خیریه بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدل جدید اعطای مجوز توسط خود خیرین بازبینی شده که رویکرد آن آسان‌سازی بوده و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

کد خبر : ۲۵۹۶۸۹