خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فر:

مردم‌سالاری دینی موجب ارتقای نظام در جهان شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۸۰

نایب رییس مجلس شورای اسلامی مردم‌سالاری دینی در ایران را موجب ارتقای نظام در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی در نشست گردهمایی بزرگ ناظران انتخابات چهارمین دوره شورایاریهای شهر تهران،‌ از همکاری و اقدامات دولت، رئیس جمهور  و وزیر کشور  برای برنامه‌ریزی در جهت همکاری نزدیک دولت و شورای‌شهر کلان شهر تهران تشکر کرد و گفت: این کار، نمونه‌ای است از تعامل و هماهنگی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار داریم که حاصل این هماهنگی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است.

نایب رییس مجلس مهمترین پیام چنین گردهمایی‌هایی را ارتقا و نهادینه شدن جایگاه مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: پیام دیگر آن ارتقای رشد سیاسی، بینش سیاسی و تعامل و همکاری نهادهای نظام جمهوری اسلامی برای ارتقای خدمت به مردم است .

وی ادامه داد: پیام روشن این اجتماع آن است که نمایندگان مردم در شورای شهر تصمیم جدی دارند که با مشارکت آحاد مردم تهران، این شهر را اداره کنند و از نقطه نظرات مردم برای خدمت رسانی بهتر برای آنها بهره گیرند.

وی خاطر نشان کرد: پیام این اجتماع و پیام انتخابات پیش رو( انتخابات شورایاری‌ها ) آ ن است که شهردار تهران و مدیران شهری تهران دست شما را برای ارائه رهنمودها و نقد عملکردشان محکم فشرده و از این ارتباط نزدیک استقبال می کنند.

ابوترابی‌فر عنوان کرد: به گمان من از مهمترین دلایل ارتقای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در منطقه و جامعه جهانی و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ برای ایفای نقش در منطقه و در سطح جهان، مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که مگر می شود در ایفای نقش برتر ملت ایران برای استیفای حقوق خود در همه حوزه‌ها خصوصا دانش فناوری هسته‌ای تردید کرد؟ گفت: باید این جایگاه را اقتدار ببخشیم.

ابوترابی‌فر اظهار کرد: اگر در یک دهه اخیر به مدیریت شهری خصوصا در کلانشهر تهران دقت کنیم با تحول مدیریتی، ارتقای بهره‌وری، ارتقای خدمات شهری به مردم و ارتقای ظرفیت برای ارائه خدمت بیشتر به مردم را شاهد هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز کلانشهرهای ایران ظرفیتی بالا در توان مدیریت ساماندهی زیرساخت‌های تحول مدیریت  شهر و ارتقای ظرفیت برای ارائه خدمت بیشتر به مردم و نیز قطع رابطه منابع لازم برای مدیریت شهرها با منابع حاصل از فروش نفت را دارند.

وی خاطر نشان کرد: مگر می‌توان به تحولاتی که در سال‌های اخیر در شکل گیری زیر ساخت‌های شهر تهران و ارتقای خدمات مردم اتفاق افتاده است تردید کرد.

ابوترابی‌فر تاکید کرد: اگر شورای شهر نبود قطعا این جایگاه مدیریتی شکل نمی گرفت. بنابراین باید این نهاد را تقویت و زمینه ارتقای مسئولیت را برای خدمت بهتر فراهم کنیم و ضروری است به سمت مدیریت متمرکز شهری قدم برداریم.

وی اضافه کرد:  از مردم تهران و تمامی کلانشهرهای کشور می‌خواهم مدیران شهری را در ارائه خدمت بهتر یاری کنند.

نمایده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش محوری مردم د رانتخابات شورایاری‌ها گفت: مردم تهران می‌توانند شورای شهر و شهرداری در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح برخی از رفتارها گفت: علاوه بر انتخاب نمایندگان خود با اصلاح رفتار درحوزه ترافیک می‌توانیم نقش مهمی در ارتقای جایگاه تهران و دستیابی به هوای پاک داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید به طور جدی در مصرف خود توجه داشته باشیم و در انجام تعهدات خود نسبت به دولت و شهرداری توجه کرده وآنها را در ارائه خدمت بهتر یاری کنیم که نقش مردم تهران در نهادینه شدن این فرهنگ بسیار محوری و کلیدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز