خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران :

شورایاری‌ها بهترین راه تمرین مردم‌سالاری دینی است

فرماندار تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم شهر رابه مردم واگذار کنیم راهی جز تمرین شورایاری با مردم نداریم، گفت: شورایاری‌ها بهترین راه تمرین مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌عیسی فرهادی در گردهمایی بزرگ ناظرین چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های استان تهران گفت: ما در ابتدای مسیر حکومت مردم سالاری دینی هستیم و در بخش مردم سالاری دینی سابقه طولانی نداریم. تنها 16 سال است که شورایاری‌ها فعال شدند اما در همین مدت کوتاه نیز شاهد حضور پررنگ مردم در بخش‌های مختلف مشارکت عمومی بودیم.

وی افزود: لازم است تا تجربیات خودمان را بیشتر کنیم و برای واگذاری ‌بخش‌های مختلف شهر به ویژه بخش‌های اقتصادی تجربیات مناسب‌تری به دست بیاوریم و شورایاری‌ها بهترین راه تمرین و کسب تجربه برای مردم سالاری دینی هستند.

فرهادی افزود: در آینده هم اگر بخواهیم شهر رابه مردم واگذار کنیم راهی جز تمرین شورایاری با مردم نداریم به همین دلیل امیدواریم تا شورایاری‌ها بتوانند به عنوان یک الگوی ارزشمند در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: روز جمعه که ناظرین پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند حق دخالت در اجرا و یا توقف  مسیر انتخابات را ندارند که هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد اگر مشکلی ایجاد شد اول تذکر شفاهی و بعد تذکر کتبی می‌دهیم واگر تخلف در جای خود باقی ماند به ناظرین مرکز و فرمانداری اعلام شود تا درخواست شما از سوی این افراد مورد بررسی قرار بگیرد.

فرماندار تهران در پایان تاکید کرد: نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها سخت است چرا که نزدیکان کاندیداها در شعب اخذ رای حضور دارند اما قطعا با تجربه‌ای که در انتخابات گذشته کسب شده مشکلاتی بوجود نخواهدآمد و این انتخابات در صحت کامل برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۵۹۷۸۴