خبرگزاری کار ایران

نوروزی:

فاصله جنوب و شمال با حرف و کنفرانس کم نمی‌شود

کد خبر : ۲۵۹۸۲۲

شهردار منطقه 18 گفت: فاصله جنوب و شمال با حرف و حدیث و کنفرانس کم نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، وحید نوروزی در آخرین شب گردی خبرنگاران شهر تهران در سال 93 با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سبز اظهارکرد: دستورات حکومتی ایشان درحوزه فضای سبز بزرگترین عیدی بود و این دستورات فوق العاده ما را در مسیری قرار داده است که فضای سبز را در اولویت قرار دهیم. به طوری که در سال 92 میزان فضای سبز برای هر نفر 15.2 مترمربع در این منطقه بوده است و اما تا 29 اسفند امسال این میزان به 16.8 مترمربع می رسد.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص ارزیابی زیست محیطی ، پروتکل کیوتو و اثرات گازهای گلخانه ای اظهارکرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری هر پروژه قبل از شروع ساخت باید پیوست زیست محیطی داشته باشد. در همین راستا اعلام می کنم تا زمانی که ساخت تصفیه خانه درمنطقه 18 پیوست و ارزیابی زیست محیطی نداشته باشد اجازه ساخت آن را نمی دهیم .

 نوروزی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب تهران قصد ساخت یک تصفیه خانه 40 هکتاری درمنطقه 18 را دارد واصرار عجیبی بر تجهیز کارگاه این تصفیه خانه دارد اما با وجود آنکه دراین زمینه تحت فشار هستیم اجازه این کار را تا تحقق پیوست زیست محیطی نمی دهیم .

شهردار منطقه 18 از ورود بی .آر.تی خط 10 به منطقه 18 خبرداد و گفت: مسیر این بی.ار.تی از بزرگراه آزادگان تا دانشگاه علوم تحقیقات خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران برای تعیین تکلیف مسیر قطار تهران تبریز، گفت: 40 تا 50 سال است مردم جنوب شهر تهران با صدای قطار از خواب بیدار می شوند اما این خبر خوش را می دهم که هفته گذشته شهردار تهران با مدیرعامل راه آهن به توافق رسید و مقرر شد بزرگترین پیاده راه کشور در مسیر 10 کیلومتری آزاد شده از این مسیر ساخته شود و منطقه 18 و 17 باحضور دکتر قالیباف این پروژه را کلنگ زنی می کنند .

 نوروزی با بیان اینکه 118 پروژه شاخص در انتظار اعلام زمان افتتاح هستند، گفت: یک سوم اتوبان آزادگان در منطقه 18 است که 42 هکتار آن به صورت فضای سبز جدید بسیار سبز و زیبا خواهد بود و 20 هکتار نیز واکاوی شده است و بدین ترتیب اول فروردین ماه این مسیر بسیار سبز و زیبا را به عنوان عیدی شهرداری منطقه 18 به مردم تقدیم می کنیم.

وی با بیان اینکه افتخار می کنیم فاصله شمال جنوب رادر منطقه 18 کم کرده ایم افزود: فاصله جنوب و شمال باحرف و حدیث و کنفرانس کم نمی شود. بلکه باید به میدان آمد .

نوروزی با اشاره به مشکلات پاسگاه نعمت آباد و وجود چرخی ها که مسیر خودروها را بسته بودند، گفت: ترافیک برای همیشه مدیریت شد چرا که گاراژ ولیعصر خریداری شد و بدین ترتیب با مدیریت چرخ دستی ها این غده چرکین آبروبر برای همیشه از بین رفت .

وی در ادامه به موضوع معادن شن و ماسه اشاره کرد  گفت: وزش باد دراین مسیر سبب گردو غبار می شود و غبار غرب را به سمت شرق هدایت می کند که این موضوع باید با بستن 450 هکتار معادن شن و ماسه حل شود .

نوروزی با بیان اینکه ورود نخاله را به این منطقه ممنوع کرده ایم، گفت: در حال حاضر بسیاری از این معادن در حال بسته شدن هستند. در کل امیدوارم تا سال 94 به هر قیمتی شده موضوع معادن شن و ماسه تعیین تکلیف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز