خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها:

اسناد خرید و فروش آرا به دست ما نرسیده است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها با بیان اینکه بیشترین تخلفات در مناطق جنوبی،‌ غربی و شرقی شهر رخ داده است گفت: در باره خرید و فروش آرا هنوز اسنادی به دست ما نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در باره روند چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شهر تهران گفتن: طی بازدید هایی که با اعضای هیات نظارت مرکزی از صندوقهای رای گیری به ویژه صندوق‌های شرق تهران داشتیم، شاهد حضور پرنشاط مردم در پای صندوق‌های رای بودیم؛ به گونه‌ای که من برای رای دادن در محله خودم یکساعت در صف ایستادم.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که شورایاران در ادوار گذشته عملکرد خوبی درجهت رفع دغدغه‌های مردم و شناسایی مشکلات و عملکرد شهرداری داشته‌اند.

سالاری ادامه داد: تفاوت این انتخابات با سایر انتخابات این است که شورایاری‌ها نهادی اجتماعی و مدنی و صرفا برای حل مشکلات محلات هستند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: تلاش ما بر این است که نگذاریم شورایاری‌ها به سمت و سوی سیاست بروند تا بتوانیم از این الگوی موفق در دیگر شهرها نیز بهره‌مند شویم.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: اداره کلانشهر تهران با مجموعه پیچیدگی و ناهنجاری‌های که دارد، قطعا نمی‌تواند با اعضای محدود شورای شهر به صورت مناسب اداره شود از این رو شورایاری‌ها به عنوان دیده‌بان شهری و بازوی مشورتی شورای شهر که ظرفیت اجتماعی و فرهنگی محلات به شمار می‌روند می‌توانند کمک موثری به اخذ تصمیم‌های مناسب برای اداره کلانشهر تهران داشته باشند.

وی در باره آخرین اطلاعات و آمار روز انتخابات گفت: خوشبختانه اعضای هیات نظارت مرکزی توانستند از ساعت 8 صبح در پای صندوق‌ها حاضر باشند. ناظرین مسئول، وظیفه تهیه صورت جلسات و امضای آنرا برعهده دارند و ناظر دیگر به عنوان ناظر مقیم فعالیت می‌کند.

سالاری گفت: همچنین هیات بازرسی نیز گزارشاتی که از سطح صندوق‌ها دریافت می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به وجود ناظر عالی که از سوی فرمانداری تعیین شده است، ابراز کرد: فرمانداری تهران بزرگ نیز بازرسین خود را در محل‌های تعیین شده مستقر کرده است  و تاکنون شاهد برگزاری انتخابات آرامی بودیم.

وی درباره تخلفات صورت گرفته نیز گفت:دغدغه ها بیشتر از سوی کاندیداها و طرفداران آنها بیان می‌شود که نشان دهنده نوعی نظارت اجتماعی بر صحت رای گیری است که در حقیقت خود کنترلی بیشتری را برای هیاتهای اجرایی و هیات‌های نظارت بر صندوق‌ها ایجاد می‌کند.

این عضو شورای شهر افزود: بیشتر گزارشاتی که اعلام شده درباره نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در اطراف محل رای گیری بوده که به نظر می‌رسد شهرداری‌های مناطق به عنوان هیات اجرایی به لحاظ عدم تجربه و عدم آشنایی با قوانین انتخابات، نسبت به امحای پلاکارتهای تبلیغاتی اقدامی نکرده است از این رو دستور پاک سازی محل اخذ رای از این تبلیغات صادر شده است.

وی با اشاره اینکه همه اعضای شورای شهر به عنوان ناظر در امر انتخابات فعالیت می‌کنند، گفت: اعضای هیات 9نفره نظارت و سایر اعضای شورای شهر در فرآیند نظارت بر انتخابات حضور دارند و در حال سرکشی به شعب مختلف اخذ رای هستند.

سالاری افزود: با مجموعه نظارت چند سطحی متشکل از نظارت شورای مرکزی،‌ کمیته بازرسی هیات نظارت بازرسی، کمیته بازرسی فرمانداری تهران بزرگ ،‌ حضور اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق شاهد نظارت مناسبی بر این انتخابات باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در مناطق جنوبی،‌ غربی و شرقی شهر رخ داده است گفت: در باره خرید و فروش آرا هنوز اسنادی به دست ما نرسیده است اما چون انتخابات در سطح محلات برگزار می‌شود و نظارت اجتماعی وجود دراد به نظر می رسد شاهد تخلفات اینچنینی نباشیم.

کد خبر : ۲۶۰۰۵۱