خبرگزاری کار ایران

طلایی در پاسخ به ایلنا:

تخلفات صورت گرفته در انتخابات شورایاری‌ها مستندسازی شده است

رئیس هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از مستندسازی تخلفات صورت گرفته در جریان انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی طلائی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در گزارش روند برگزاری انتخابات گفت: تا ساعت 2 بعدازظهر بالغ بر 400 هزار تعرفه در انتخابات استفاده شده است.

رئیس هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها افزود: با توجه به اینکه در برگزاری انتخابات در ساعت‌های پایانی شاهد حضور بیشتر مردم هستیم امیدواریم دراین انتخابات نیز مردم در بالاترین سطح در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال صورت گرفته زمان انتخابات یک ساعت تمدید و تا ساعت 8 شب ادامه دارد، گفت:از ساعت 8 شب به بعد شعبی که مراجعه کننده ندارند اقدام به آغاز شمارش می کنند و شعبی که مراجعه کننده دارند تا آخرین نفر رای گیری را انجام می دهند و با اتمام نفر آخر می توانند شمارش آراء را آغاز کنند.

طلائی تاکید کرد: شمارش آراء‌همزمان در شعب اخذ رای انجام می شود و در چهار نسخه صورت جلسه تنظیم می شود. یکی از این صورت جلسات در دست هیات نظارت، یکی در هیات اجرایی و دو نسخه از صورت جلسات از طریق صندوق شعبه اخذ رای به سایت تجمیع تحویل داده می شود.

رئیس هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها افزود: سایت تجمیع بلافاصله با بدست آوردن آراء کار ثبت آراء‌ را آغاز می‌کند. این آمار به سایت مرکزی انتخابات ورود پیدا می کند و ما می توانیم بلافاصله نتیجه شعب اخذ رای را اعلام کنیم.

طلائی گفت: برابر آیین نامه تا پایان زمانی که برای گزارش و شکایت در نظر گرفته شده است باید صبر کنیم تا بتوانیم نتیجه انتخابات را توسط هیات نظارت به صورت نهایی اعلام کنیم.

وی افزود: در نهایت در روز یکشنبه جزئیات و نتیجه نهایی آراء را اعلا م خواهیم کرد.

رئیس هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در باره تخلفات صورت گرفته در برخی از شعب اخذ رای نیز گفت: بازرسی‌ها بعد از اعلام تخلف، انجام شده و در مورد تخلفات صورت گرفته مستند سازی شده است.

وی ادامه داد: به طور نمونه فردی برای جذب رای در یکی از شعب اخذ رای از رای دهندگان پذیرایی می کرده است که مستندات آن ثبت شده است. به هر حال با هر نوع تخلفی که مستند شده باشد قانونی برخورد می کنیم و در نتیجه نهایی انتخابات آن را منظور خواهیم کرد.

طلائی همچنین در باره تعرفه‌های انتخابات نیز گفت: برای تمامی مناطق پشتیبانی تعرفه ایجاد شده و هر صندوقی که نیازمند تعرفه باشد بلافاصله آن را دریافت می کند. با توجه به اینکه تعرفه ها دارای سریال است و توسط هیات اجرایی و نظارت مهر می شود امکان بررسی هر برگه از تعرفه ها و جود دارد و امکان ندارد یک برگ تعرفه تکراری و یا زیادتر از سقف اعلام شده وجود داشته باشد.

وی افزود: روز گذشته تعرفه‌ها با اسکورت تحویل داده شده و صندوق‌های اخذ رای نیز به مسئولین شعب داده شد.

کد خبر : ۲۶۰۰۸۷