خبرگزاری کار ایران

مرتضی طلایی:

رای‌گیری انتخابات شورایاری‌ها پایان یافت/ آغاز شمارش آرا

رییس هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها ضمن اعلام پایان زمان اخذ رای اظهار کرد: شمارش آرا از هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی طلایی ضمن اعلام پایان زمان رای گیری انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در شهر تهران گفت: هم‌اکنون شمارش آرا با کمک هیات نظارت بر انتخابات در هزار و 800 شعبه آغاز شده است.

وی ادامه داد: نتایج شمارش آرا در چهار نسخه صورت جلسه شده و پس از شمارش آرا در مراکز اخذ رای نتایج به 22 سایت تجمیع آرا در 22 منطقه تهران منتقل شده و همزمان به سامانه مرکزی وارد خواهد شد.

طلایی افزود: فردا پیش از ظهر تعداد رای دهندگان به تفکیک مناطق اعلام می‌شود اما اسامی افراد برگزیده به دلیل طی کردن برخی مراحل و رسیدگی به شکایات پس از آن اعلام خواهد شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: هفت نفر از بیشترین کسب کنندگان آرا به عنوان عضو اصلی و سه نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می‌شوند و در نیمه دوم فردوین 94 بخش تکمیلی شورایاری‌ها در هرمحله یعنی امام جمعه محله، دونفر از نمایندگان آموزش و پرورش، یک نفر از نمایدگان اصناف، یک نفر عضو ان جی اوی محله و یک نفر هم از بسیج محله به عنوان شش عضو تکمیلی شورایاری در 12 اردیبهشت با تعیین مدیر محله آغاز بکار خواهند کرد.

وی در مورد افرادی که بعد از ساعت 20 اقدام به دادن رای کرده‌اند گفت: در صورتی که این افراد پیش از ساعت 20 در حوزه اخذ رای حضور پیدا کرده باشند از آنها رای‌گیری به عمل می‌آید و سپس شمارش صندوق‌ها آغاز خواهد شد اما در غیر اینصورت شعب اخذ رای پس از ساعت 20 هیچ شهروندی را برای اخذ رای نمی‌پذیرد.

طلایی با اشاره به اینکه از میان تمامی کاندیدها 2هزار و 500 به شورایاری‌ محلات راه می‌یابند،‌تصریح کرد: کاندیداهایی که نتوانستند در این انتخابات موفق شوند نیز دارای توانایی‌هایی هستند که سعی می‌کنیم با ایجاد ظرفیت‌هایی از این توانایی‌ها استفاده کنیم.

کد خبر : ۲۶۰۱۰۰