خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بسیاری از سازمان‌ها به جایگاه نظارتی اهمیت نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۲۶۳

وزیر بهداشت بر ضرورت توجه به نقش و وظیفه حوزه های نظارتی در دستگاههای دولتی تأکید کرد و با بیان اینکه هیچ فرد و یا برنامه ای بدون نقص نیست گفت: ارزیابی رفتار و برنامه ها در موفقیت سازمانها ضروری است.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت در همایش سالانه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های وابسته که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان این مطلب که در هر مجموعه یا سازمان افراد نقش های مختلفی را ایفا می کنند به نقش های مختلف سازمانها از جمله وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت در وزارت بهداشت بخشی از افراد در ارتباط با سیاست گذاری ایفای نقش می کنند که در واقع اتاق فکر وزارتخانه هستند و مجموعه ای از افراد نیز امور اجرایی را انجام می دهند.

هاشمی با بیان اینکه در سازمانها، مجموعه ای از افراد نیز وظیفه نظارتی برعهده دارند گفت: متأسفانه در بسیاری از سازمانها، به جایگاه نظارتی، اهمیت داده نمی شود و ضرورت دارد به این بخش نیز توجه شود.

وزیر بهداشت بر ضرورت رعایت امانتداری بازرسان تأکید کرد و گفت: نیت ما در وزارت بهداشت خدمت به مردم است نه تخریب و ضایع کردن فرد یا مدیر اما متاسفانه پیش تر، بازرسی ها عمدتا تخریبی بود و اثر اصلاحی نداشت.

وی گفت: اینکه ما ایرانیان به راحتی دیگران را نقد می کنیم و کمتر به عیب و ایراد فردی خود می پردازیم شاید ریشه در تاریخ گذشته داشته و به دلیل حاکم بودن حکومت دیکتاتوری بر ایران بوده است.

هاشمی، بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را نمایندگان وزیر در امر نظارت در استان ها و در سطح شهرستان به ویژه در امر نظارت بر اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: سعی کنید کارتان با بخش حراست که با کار شما قرابت دارد و وظیفه آن پیگیری شکایت ها است تداخل پیدا نکند چرا که شما به بازرسی عملکرد افراد و برنامه ها می پردازید.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه دولت یازدهم دو اقدام مهم را در دست اجرا دارد، یادآور شد: یکی از آنها مربوط به موضوع مذاکرات در عرصه سیاست خارجی است و دیگری موضوع سلامت است که به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های دولت در اولویت قرار دارد و در این راستا، دولت سایر دستگاه ها را برای کمک به بخش سلامت تشویق می کند تا مردم جز درد بیماری، رنج و دغدغه دیگری نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز