خبرگزاری کار ایران

ساجدی‌نیا:

خودروهای فاقد حکم قضایی تا سه‌شنبه رفع توقیف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۴۸۵

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره خودروهای توقیف شده گفت: کلیه خودروهایی که در تهران منع قضایی نداشته باشند، تا روز سه شنبه می‌توانند به ستاد ترخیص مراجعه کرده و خودروی خود را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته ۸۲ نفر در رابطه با سرقت در قالب باندهای ۱۳ نفره و ۷نفره دستگیر شدند، در بین این باند‌ها باند جعل اسناد، زورگیری، ‌سرقت منازل و سرقت خودرو نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد این سارقان سابقه کیفری دارند، گفت: در ۴۵ روز گذشته این چهارمین مرحله در پلیس آگاهی است که نیروهای ما اقدام به شناسایی و دستگیری سارقین کرده‌اند و ما همچنان وضعیت سارقان را رصد می‌کنیم، تا بتوانیم مبارزه مناسبی با آن‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در ایام عید از روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه، ایستگاههای پلیس در قالب چادر در سطح شهر مستقر خواهند شد و این حضور تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت. همچنین تلاش کردیم تا گشت‌های خودرو و موتوری را نیز افزایش دهیم، تا حضور پلیس در شهر پررنگ‌تر باشد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: در هر ایستگاه پلیس دو نیروی گشت هر لحظه حضور خواهند داشت و همچنین گشت امداد، ‌آگاهی و پلیس امنیت نیز اقدامات خود را انجام می‌دهند.

ساجدی‌نیا تاکید کرد: در ۳۷۵ محله تهران ایستگاه سیار وجود دارد و گشتهای کلانتری نیز ماموریت خود را مانند گذشته انجام می‌دهند و در این ایام از صددرصد نیروی پلیس استفاده خواهد شد.

وی درباره ممنوعیت اسباب‌کشی در ایام عید گفت: ممنوعیت اسباب کشی در تعطیلات نوروز به قوت خود باقی است، مگر اینکه افراد مجوزهای لازم را از کلانتری محل در یافت کرده باشند. در غیر این صورت لوازم به عنوان لوازم سرقتی توقیف خواهد شد تا مراحل قانونی آن طی شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در ا رتباط با چهارشنبه پایان سال نیز گفت: در بحث پیشگیری والدین نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های چهارشنبه پایان سال دارند.

وی افزود: پلیس کماکان به وظایف خود در این رابطه عمل خواهد کرد، ما یکی از همکاران جوان خود را به نام هادی جوان دلاور در سال گذشته در ماموریت از دست دادیم. وی برای حفظ امنیت و ارامش مردم دراین روز به شهادت رسید.

ساجدی‌نیا گفت: با هنجار شکنان بنا به درخواست مردم برخورد خواهیم کرد، از این رو از خانواده‌ها درخواست درایم تا نظارت خود بر فرزندانشان را افزایش دهند. چرا که ما برابر قانون عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث ما کوچه محور است، گفت: هر فرد می‌تواند، در نزدیکی منزل خود مراسم کوچکی داشته باشد، اما همچنان ممنوعیت در خیابانهای اصلی وجود دارد، مامورین ما در خیابان‌ها حضور دارند و از اقدامات غیر قانونی جلوگیری خواهند کرد.

 وی تاکیدکرد: ‌با هنجارشکنانی که خودشان یا بوسیله خودرو آرامش را از مردم سلب می‌کنند، با حکمی که از مرجع قضایی گرفته‌ایم، برخورد خواهیم کرد .خودروشان توقیف خواهد شد و اگر لازم باشد؛ متخلفین نیز تا پایان تعطیلات عید مهیمان آگاهی تهران خواهد بود.

وی گفت: تلاش ما این است که امنیت بیشتر را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

ساجدی‌نیا درباره خودروهای توقیف شده نیز گفت: کلیه خودروهایی که در تهران منع قضایی نداشته باشند، تا روز سه شنبه می‌توانند به ستاد ترخیص مراجعه کرده و خودروی خود را آزاد کنند.

وی در باره کشف مواد محترقه نیز گفت: ۳۶ تن مواد محترقه شامل ۳۰ میلیون قطعه از سوی همکاران ما کشف شده که اکثر آن وارداتی و قاچاق است.

وی همچنین درباره کشفیات مواد مخدر نیز گفت: شب گذشته ۴۸۰ کیلوگرم در حوزه مواد مخدر کشفیات داشتیم که از ابتدای سال تاکنون میزان آن به ۵ .۱۵تن از انواع مواد مخدر می‌رسد.

ساجدی‌نیا درباره ترافیک پنج شنبه آخر سال نیز گفت: تمهیدات ترافیکی انجام شده و نیروهای ما در آماده باش صددرصد به سر می‌برند. نیروی انتظامی، ‌امداد وکلانتری کمک می‌کنند تا در سطح معابر وضعیت مناسبتری را داشته باشیم. تلاش ما این است که مردم در این ایام راحت‌تر از تهران خارج شوند و بار ترافیک کمتر باشد.

وی در پایان نیز تاکید کرد: در روزهای اولیه سال سطح شهر تهران خلوت است و در خواست ما از مردم این است که همچنان قوانین را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه حرکت داشته باشند و اگر دیدند شهر خلوت است از سرعت مجاز خارج نشوند، چرا که منجر به تصادف و یا مرگ خواهد شد. خواهشمندیم قوانین را رعایت کنید تا در ایام سال جدید کام خانواده‌ها تلخ نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز