خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد:

احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در سال آینده

کد خبر : ۲۶۰۵۹۱

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه پیشگیری برای تمام خانوارهای ایرانی را مد نظر قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی در نشست خبری امروز خود در سازمان بهزیستی گفت: در سال ۹۴ دیوارهای سازمان بهزیستی را برای فعالیت هر چه بیشتر بخش خصوصی به روی این بخش باز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال آینده سه برنامه اساسی در سازمان پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: یک برنامه در حوزه پیشگیری و توسعه آن با مدل خانه به خانه است یعنی برنامه پیشگیری را برای تمام خانوارهای ایرانی داریم و بسته‌های محتوایی آن را صاحب نظران تهیه کرده و بیش از ۵۰ درصد آن آماده سازی شده است که در این خصوص به مشارکت همه دستگاه‌ها به لحاظ مادی و معنوی نیاز داریم.

وی ادامه داد: برنامه دیگر در حوزه توانبخشی است که با توجه به سیاست‌های کلان و اقدامات کلانی که در گذشته انجام داده‌ایم در سال ۹۴ توسعه رویکرد توانبخشی خانواده محور و نهایتا توانمندسازی در کنار خانواده را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این موضوع که بیشترین تغییرات در حوزه اجتماعی اتفاق خواهد افتاد اظهار کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار، کودکان تحت سرپرستی سازمان و... کارهایی اساسی انجام داده‌ایم و تحولی اساسی در سیستم آموزشی تربیتی فرزندان تحت پوشش خودمان داشته‌ایم.

هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار فرزند به صورت صددرصدی تحت پوشش سازمان بهزیسیتی بوده و بیش از ۱۱۰ هزار کودک تک والد نیز که عموما فاقد پدر هستند تحت حمایت سازمان قرار دارند.

هاشمی گفت: با ابلاغ قانون جدید در حوزه کودکان توسط رئیس جمهور و تاکیدات ایشان بسته جامع تربیتی و حمایتی در این حوزه گذاشته خواهد شد..

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز باید گفت؛ تمامی اقدامات سازمان یا فرهنگی است یا اثرات فرهنگی دارد، مثلا اقدامات اجتماعی ما که باعث توانمند شدن خانواده می‌شود، نتیجه فرهنگی دارد.

وی به برگزاری مسابقات قرانی با بیش از ۱۶ عنوان برای مددجویان سازمان بهزیستی اشاره کرد وگفت: در سال آینده مسابقه بین‌المللی قرآن با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارشاد با حضور معلولین مسلمان سراسر جهان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: بیشترین تعداد حافظان کل قران نابینایان عزیز کشور هستند.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سال گذشته در خصوص توانمندسازی تلاش زیادی داشتیم، گفت: سال گذشته از محل منابع خود بیش از ۲۵۰ هزار نفر را وارد چرخه خدمات‌رسانی کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سال جاری ۳۸ هزار واحد مسکونی مناسب‌سازی شده تحویل مددجویان بهزیستی دادیم گفت: در حال حاضر نیز قصد داریم، ۵۰ هزار واحد مسکونی را با همکاری وزارت مسکن و بنیاد مسکن احداث کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ هزار و ۸۲۰ شغل ایجاد کرده‌ایم که در این زمینه سال گذشته توانستیم ۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه کسب کنیم که این رقم در سال جاری به ۱۶۵ میلیارد تومان رسید.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به طرح‌هایی که در مرحله پذیرش در سازمان بهزیستی هستند، حدود ۱۵ هزارشغل دیگر تا سه ماهه اول سال ۹۴ می‌تواند ایجاد شود که در این صورت رقم ایجاد اشتغال از مرز ۴۸ هزار شغل عبور می‌کند.

وی عنوان کرد: به حدود ۲۴۰ هزار نفر به صورت مستمر پول و خدمات بیمه پرداخت می‌کنیم.

همایون هاشمی با اشاره به روز جهانی اوتیسم در ۱۳ فروردین ماه گفت: اوتیسم یک اختلال نافذ و از بیماری‌های جدید است که متاسفانه سن تقویمی با سن رشد افراد مبتلا به این اختلال همخوانی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار مرکز توانبخشی مبتلایان به بیماری اوتیسم در سطح کشور داریم و تعداد خدمت‌گیرندگان ما از مرز ۱۵۰۰ نفر گذشته است و برای توسعه این خدمات برنامه‌هایی را مدنظر قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه در دو فعالیت به نقطه صفر رسیده‌ایم، اظهار کرد: در حوزه کاشت حلزون امسال هزار و ۶۶۶ کودک را تحت پوشش قرار دادیم و در حال حاضر هیچ کودکی پشت نوبت کاشت حلزون نیست، همچنین در خصوص بیماران دارای معلولیت اختلال بلع به دو مرکز روزانه مجوز دادیم که در زمینه اختلالات دهان، بلع و تغذیه فعالیت کنند.

وی با اشاره به توانبخشی مبتنی بر جامعه گفت: در سال جاری آمادگی داشتیم؛ در این حوزه جشن پوشش صددرصدی را برگزار کنیم و در این خصوص روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم و قصد داریم، این خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه را به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نیز تعمیم دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در سال جاری پوشش صددرصدی وسایل کمک توانبخشی معلولان و سالمندان را داشتیم و نسبت به سال ۹۲ حدود ۳۷ میلیارد تومان توسعه در این حوزه داشتیم.

همایون هاشمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد موالید گفت: از خانواده‌های دارای چندقلو حمایت ویژه کردیم ودر حال حاضر ۲۳ هزار خانواده دارای چند قلو توسط سازمان بهزیستی حمایت می‌شود و بر اساس تعداد قل‌ها به آن‌ها خدماتی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: استان‌ها مکلف شدند برای خانواده‌های دو قلو به بالا به طور اجباری و برای خانواده‌های دارای دوقلوی نیازمند پکیج شامل ۳ میلیون ریال در شب عید پرداخت کنند و در سال ۹۴ نیز برای خانواده‌های دارای بیش از دو قلو خدمات ویژه‌ای خواهیم داشت.

همایون هاشمی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ خانواده در کشور دارای ۵ قلو هستند، گفت: از یکی از این خانواده‌ها دیدار کرده و برای آن‌ها با کمک خیرین خانه‌ای خریداری کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی رشد  ۲ .۲۹ درصدی داشتیم خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت‌های غیرمستقیم یعنی کمک مردم به مراکز، رشد صددرصدی داشتیم که این موضوع بیانگر اقبال مردم به مراکز سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی به رونمایی از جشنواره شهید صیادبخش در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال دیگر به اجرای مسئولیت اجتماعی خواهیم پرداخت که در این حوزه وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت وزارت صنایع وزارت کشور و... همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار خانوار نیازمند خدمات حمایتی سازمان بهزیستی هستند گفت: در سال آینده این خانوار‌ها را وارد چرخه خدماتی خود می‌کنیم.

همایون هاشمی تاکید کرد: در سال آینده قصد داریم تمامی منابع سازمان را بر اساس یک سیستم مدیریتی و پایگاه داده‌های اجتماعی که به تازگی توسط دانشگاهیان در این سازمان طراحی شده است در اختیار استان‌ها قرار دهیم و از آن پس مدیران ما مکلف خواهند بود بر اساس آمار‌ها از سازمان منابع و امتیاز بخواهند.

وی با تاکید بر اینکه اواخر سال گذشته و در سال جاری برای مجهول‌الهویه‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه گرفتیم و بین آنان توزیع کردیم گفت: اعتقاد داریم تولید بسته‌های حمایتی و تخصصی در حوزه رفاه اجتماعی یکی از کارکردهای قانون رفاه اجتماعی است.

همایون هاشمی افزود: در ماده واحده بودجه سال ۹۴ سازمان بهزیستی کشور بیش از ۳۰۰میلیارد تومان رشد داشته است و رقم نهایی ما حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که با این رقم می‌توانیم بسته‌های توانمندسازی شامل مسکن، اشتغال و حمایت‌های اجتماعی را در اختیار مددجویان قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۵. ۴ تا ۷ درصد از کمک‌های سازمان بهزیستی موردی است گفت: این نوع کمک نیاز به دستورالعملی داشت که سال گذشته تدوین شد و پرداخت‌های موردی را در سال گذشته به ۲۰ درصد افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از تمام خدمات مستمر سازمان استفاده می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: در سال آینده برنامه اورژانس اجحتماعی را توسعه داده و برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر هم سعی می‌کنیم در این حوزه برنامه ریزی داشته باشیم

وی ادامه داد: در سال جاری یک میلیون و ۷۵۶ هزار نفر در اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی از ما خدماتی شامل آموزش و مداخله گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز