خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه:

زوجین مقتضیات زندگی زناشویی را نمی‌دانند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۱۸

رئیس مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه با تاکید براینکه قضات باید قبل از تصمیم‌گیری درباره طلاق از نظرات مشاوران استفاده کنند٬ اظهار کرد: در برخی موارد زوجین مقتضیات زندگی زناشویی را نمی‌دانند و آموزش و مشاوره می‌تواند به پایدار شدن زندگی این افراد کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا مومنی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه گفت: در قانون جدید حمایت از خانواده مقرر شده است که مراکز مشاوره‌ای تاسیس شوند تا قضات قبل از تصمیم‌گیری درباره طلاق، زوجین را به این مراکز معرفی کرده  و از نظرات آنها برای صدور رای بهره بگیرد.

وی ادامه داد: علت این که تاسیس مراکز مشاوره بر عهده مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه گذاشته شده٬ خصوصی شدن این مراکز است.

وی افزود: تجارب مرکز مشاوران قوه قضاییه مربوط به آموزش و صدور پروانه برای وکلاست اما در حوزه مشاوره بهزیستی تجربه بیشتری دارد و قبلا در این حوزه فعالیت موثری داشته است.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه تاکید کرد: آیین‌نامه اجرای قانون حمایت از خانواده در حال حاضر ابتدایی است و باید بررسی شود که چگونه می‌توان در این حوزه کار را به صورت بهتری پیش برد و وظیفه ابتدایی ما این است که بررسی کنیم چگونه می‌توان این آیین‌نامه را به گونه‌ای توسعه دهیم که از مراکز مشاوره استفاده بهتری شده و افراد بهتری جذب ‌آن شوند.

مومنی عنوان کرد: پیشنهاد من این است که کمیته مشترکی تشکیل شود و پروتکلی تنظیم شود تا مسائل به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و بهترین روش برای تشکیل مراکز مشاوره مشخص شود و کمیته نیز نظارت مستمر بر تشکیل و عملکرد این مراکز و ارائه نتایج آن به نهادهای مختلف از جمله رئیس قوه قضاییه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید تنها به آمار تکیه کنیم گفت: ضروری است که به ماهیت قضیه توجه شود و ببینیم در جهت مفیدتر بودن کارمان چه کاری باید انجام دهیم چرا که گاهی ضروری است یک وضعیت به طلاق بینجامد و‌آنچه مهم است اقدامات انجام شده است.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه در بسیاری از موارد تقاضای طلاق٬ امکان سازش وجود دارد گفت: در برخی موارد زوجین مقتضیات زندگی زناشویی را نمی‌دانند و آموزش و مشاوره می‌تواند به پایدار شدن زندگی این افراد کمک کند.

وی با بیان اینکه بعضی مسائل معیشتی را در پدیده طلاق موثر می‌دانند گفت: من معتقدم اگر زوجه اقتضائات زندگی مشترک را بداند نداشتن توانایی مالی زوج منجر به طلاق نخواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم از کمک‌های متخصصان بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه حتما استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز