خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده مردم‌شناسی:

امیدواریم طرح تاسیس موزه میراث روایی اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۵۷

رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ابراز امیدواری کردکه طرح تاسیس موزه میراث روایی ارایه شده در همایش ملی میراث روایی، هرچه زود‌تر اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن‌زاده ریس پژوهشکده مردم‌شناسی با اشاره به لزوم ایجاد موزه میراث روایی درایران و اهمیت تاسیس این موزه گفت: «روایت‌ها» در ایران پیوستگی و تداوم فرهنگی را در طول تاریخ موجب شده‌اند و خالقان روایت‌های ایرانی، چهره‌های برجسته‌ای چون فردوسی، نظامی گنجوی، عطار وحتی آفرینندگان روایت‌های عرفانی چون ابن سیناو سهروردی نقشی بسیار مهم در حفظ ابعاد تمدنی فرهنگ ایرانی و عمق و غنای آن در طول تاریخ داشته‌اند. 

وی افزود: اصولاً فرهنگ‌های امروز جهان نیز از طریق روایت‌ها سخن می‌گویند و نفوذ خود را مدیون تولید روایت‌های جذاب تمدنی و فرهنگی‌اند. 

حسن‌زاده با اشاره به وجود موزه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان در کشورهای مختلف جهان گفت: بخشی از این موزه‌ها محلی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با روایت‌های ملی و محلی است. 

او تصریح کرد: در ایران نیز باید به سمت ایجاد فضاهای فرهنگی و تمدنی مرتبط با کودکان و نوجوانان حرکت کنیم و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد موزه میراث روایی است. 

به گفته وی طرح تاسیس موزه میراث روایی در همایش میراث روایی ارائه شده است و معاونت میراث فرهنگی و مراکزی چون شهرداری می‌توانند در این مسیر گام‌های مهمی بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز