خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزارت صنعت خبر داد:

حمایت وزارت صنعت از شرکت‌های دانش بنیان/ راه‌اندازی 6 شهرک صنعتی و فناوری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن با اشاره به اینکه اکنون 6 شهرک فناوری صنعتی برای حمایت از اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: شرکت‌ها می‌توانند؛ از این زمین‌ها با 30 درصد تخفیف برخوردار شوند و مابقی نیز به صورت اقساط از آنها دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری پیرامون فرصت مطالعاتی در صنعت و پسا دکتری صنعتی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت یک ارتباط پویای بی‌انتهاست و این دو بخش رو به رشد هستند.

وی افزود: ما در چارچوب تفاهم‌نامه امروز به همه روسای سازمان‌های استانی‌مان در کشور بخشنامه‌ای اعلام کردیم که معاونت پژوهشی دانشگاه استان باید به عنوان مشاور پژوهشی مورد استفاده قرار گیرند و احکامشان باید صادر شود. در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها این اتفاق افتاده است.

توفیق با اشاره به اینکه حدود 40 درصد GDP مملکت در بخش بزرگ صنعت کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از اقتصاد مملکت در همین جاست و این اقتصاد باید پویا باشد و به سمت فعالیت‌های کاربردی پیش رود.

معاون آموزشی وزارت صنعت درباره حمایت‌های این وزارتخانه از اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در حال حاضر شرکت‌های صنعتی و فناوری ایجاد شده است و تاکنون حدود 6 شهرک در شیراز، همدان و... ساخته شده و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند؛ از این زمین‌ها با 30 درصد تخفیف برخوردار شوند و مابقی نیز به صورت اقساط از آنها دریافت می‌شود.

توفیق ادامه داد: در چند سال گذشته همه فکر می‌کردند که چند شرکت کوچک باید به یک شرکت دانش‌بنیان تبدیل شوند، اما اخیرا این استدلال مطرح شده که شرکت‌های بزرگ ما مانند ال جی سامسونگ و ... می‌توانند به یک شرکت دانش‌بنیان تبدیل شوند و در حال حاضر ورود اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به این شرکت‌ها به نحو  مطلوبی آغاز شده و امیدوارم نتایج خوبی در پی داشته باشد.

کد خبر : ۲۶۰۷۵۹