خبرگزاری کار ایران

حقانی در گفت‌وگو با ایلنا:

باغ دامپزشکی دوباره تبدیل به فضای سبز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۲۴۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: با صحبتی که در صحن شورای شهر با معاونت معماری و شهرسازی داشتم، از وی قول گرفتم که باغ دامپزشکی را تبدیل به باغ و فضای سبز کنند و ایشان نیز این موضوع را پذیرفتند.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت باغ دامپزشکی گفت: کاربری این باغ غیرمسکونی است، اما شهرداری منطقه ۱۱ بخشی از این باغ را به تعاونی مسکن منطقه یازده واگذار کرده است. درحالی که این اقدام خلاف پهنه تعریف شده، برای این مکان است.

وی با بیان اینکه این باغ در گذشته به عنوان فضای سبز واگذار شده است، اظهار کرد: اما متاسفانه در طرح تفصیلی که در آن پهنه‌ها تعریف شده‌اند، این پهنه به عنوان پهنه G (فضای سبز) تعریف نشده است، اما مسکونی نیز نیست.

رئیس کمیته محیط زیست اضافه کرد: بنابراین از یکسال پیش مکاتباتی را با معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران داشتیم، مبنی بر اینکه با توجه به ریزدانگی بودن محل و اینکه برای این منطقه عرصه و فضای باز تعریف نشده است، این باغ را به عنوان پارک و فضای سبز در اختیار مردم قرار دهند.

حقانی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این محل در اختیار مترو به عنوان کارگاه پیمانکار قرار گرفته است، افزود: در گذشته تعداد زیادی درخت در این محل وجود داشته که امروز از میان رفته است.

وی با اشاره به تذکر روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر در این خصوص گفت: با صحبتی که در صحن شورای شهر با معاونت معماری و شهرسازی داشتم، از وی قول گرفتم که باغ دامپزشکی را تبدیل به باغ و فضای سبز کنند و ایشان نیز این موضوع را پذیرفتند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید برا ینکه براساس قوانین این باغ نباید مسکونی باشد، افزود: من این قول را از معاون معماری و شهرسازی شهردار گرفتم که پیگیر قضیه بوده و با مطرح کردن موضوع در کمیسیون ماده ۵ این باغ را تغییر کاربری داده و به پارک تبدیل کند.

حقانی عنوان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم؛ باغ دامپزشکی در گذشته متعلق به نیروهای مسلح بوده و طی یک تها‌تر یا تعامل در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی افزود: به هر حال این منطقه به باغ دامپزشکی معروف بوده است و دارای تعداد زیادی درخت بوده اما برای من مشخص نیست که این درختان چه زمانی از بین رفته‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز