خبرگزاری کار ایران

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایلنا:

موزه بزرگ خراسان برای نخستین بار در نوروز آماده استقبال از مسافران است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۲۴۳

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در ستاد اجرایی خدمات سفر ضمن اشاره به برنامه‌های این استان برای استقبال از زائران در ایام نوروز گفت: موزه بزرگ خراسان برای نخستین بار در نوروز آماده استقبال از مسافران است.

احمد دیناری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات ادره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی در ایام نوروز گفت: ۱۲ کمیته در این اداره کل در ارتباط با خدمات دهی به مسافران و زائران نوروزی تشکیل شده است که برنامه‌ها ی خود را برای به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارائه داده‌اند تا زائرین در ایام نوروز از خدمات کامل و هماهنگ بهره‌مند شوند.

وی در مورد خدمات در نظر گرفته شده برای زائران اظهار کرد: ۱۰۰ عدد تاکسی صفر ویژهٔ زائران در این ایام در محدودهٔ حرم مطهر آغاز به کار کرده اند، همچنین اماکن ویژه‌ای برای اسکان و کمپ زائرین به تعداد کافی در نظر گرفته شده است.

دیناری افزود: ظرفیت اسکان در استان خراسان رضوی برای زائران ۲۳۰ هزار نفر در شب است که علاوه بر این ۱۵ هزار ظرفیت اضطراری اسکان شب نیز در سالن‌های ورزشی و کمپ‌ها در نظر گرفته شده تا در شرایط اضطراری آب و هوا مانند سرما یا بارندگی مورد استفاده قرار گیرند.

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت‌ها، خانه مسافرهایی نیز در غالب طرح ساماندهی منازل شخصی، مجوز‌های موقت برای اسکان زائران دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش پرورش نیز ۱۱۱۵ مدرسه برای اسکان زائرین اختصاص داده که ظرفیتی حدود ۶۱۰۰۰ نفربرای اسکان در شب را ایجاد می‌کند.

دیناری با بیان اینکه فاز اول موزهٔ بزرگ خراسان نیز در سال ۹۳ افتتاح شده و از ابتدای اسفند برای عموم مردم قابل بازدید است، گفت: این موزه که در تفرجگاه کوهسنگی واقع شده است، یکی از جاذبه‌هایی است که امسال به این استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر موزهٔ بزرگ خراسان بالغ بر ۳۲ موزه و تعداد زیادی مجموعه تاریخی و فرهنگی همچون مجموعهٔ نادری، طوس، خیام، عطار، کمال الملک و... نیز در استان وجود دارد که با برنامه ریزی چند ماهه آمادگی کامل برای استقبال از مسافران را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز