خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پسماند، مهمترین چالش زیست محیطی اردبیل در نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۳۰۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضمن تشریح برنامه های خود در ایام نوروز اظهار کرد: افزایش میزان تولید پسماند در ایام نوروز از جمله چالش های زیست محیطی این استان است.

رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات و تمهیدات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ایام نوروز گفت: همکاران ما چه در بخش اداری و چه در یگان حفاظت، در مرکز استان و شهرستان‌ها در ایام عید حضور مستمر و موثری را خواهند داشت و به ویژه در روز ۱۳ فروردین ماه که بزرگ‌ترین گردهمایی ایرانیان در طبیعت است، این حضور پررنگ‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته با ستاد اجرای خمات سفر، هماهنگی‌های لازم در ایام نوروز میان دستگاههای مختلف صورت گرفته و اداره حفاظت محیط زیست اردبیل نیز تمرکز ویژه‌ای بر مناطق حفاظت شده خواهد داشت و اقدامات لازم برای جلوگیری از شکار، آموزش و فرهنگ سازی میان مردم را انجام می دهد.

موسوی در مورد بزرگ‌ترین چالش‌های زیست محیطی استان اردبیل در نوروز اظهار کرد: از آنجا که اردبیل از استان‌های گردشگر پذیر کشور است با مشکل پسماند در ایام سفر روبرو هستیم، زیرا در این ایام سرانه پسماند در استان بسیار بالا می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: شکار، صید و تصرفات غیر مجاز نیز از جمله دیگر چالش‌های ما است که در ایام تعطیل شدت بیشتری می‌یابد که در این زمینه از شورای حفظ حقوق بیت المال به ویژه در مورد مناطق حفاظت شده استفاده می‌کنیم.

وی در پایان افزود:  موزه تاریخ طبیعی این استان نیز در ایام نوروز فعال است و به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز