خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز طبیعت؛

استقرار نیروهای آتش‌نشانی در ۲۲۵ نقطه از پایتخت

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۹۳۴

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های ویژه روز طبیعت گفت: شهرداری تهران امسال در قالب ستاد ویژه روز طبیعت مجموعه تدابیری چون برگزاری جشن‌های سنتی در بوستان‌های فرامنطقه‌ای، نصب پرتابل‌های بهداشتی ویژه و استقرار موقت نیروهای آتش‌نشانی در ۲۲۵ نقطه از شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا، مجتبی عبدالهی با اعلام این مطلب افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجموعه اقدامات شهرداری تهران به مناسبت روز طبیعت در قالب ستاد روز طبیعت با حضور مسئولان و مدیران شهری تدوین و مشخص شده و در این راستا دستورات لازم به تمامی مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به همکاری سازمان مدیریت پسماند به منظور ساماندهی زباله‌ها در روز طبیعت عنوان کرد: قرار است تا با همکاری مناطق ۲۲ گانه شهرداری و با محوریت سازمان پسماند همزمان با روز طبیعت در تمامی بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی نایلکس‌های تجزیه پذیر میان مردم توزیع شود و آموزش‌های لازم در خصوص تفکیک زباله‌تر از خشک به شهروندان ارائه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امسال سازمان میادین میوه و تره بار در ۲۲ بوستان فرامنطقه‌ای نسبت به تامین نیازهای مردم اعم از میوه جات و صیفی جات و سایر کالاهای ضروری اقدام می‌کند. ضمن اینکه، همزمان با افتتاح پارک جنگلی قوچک به مناسبت روز طبیعت، ۵ جایگاه موقت به منظور تامین نیازهای اولیه و ضروری مردم راه اندازی می‌شود.

عبدالهی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری نمار جماعت در تمامی بوستان‌ها، اقامه نماز جماعت در بوستان‌های فرامنطقه‌ای با حضور امامان جماعت، نصب پرتابل‌های بهداشتی ویژه در در بوستان‌های جنگلی و فرا منطقه‌ای و نصب باربیکیو در بخش‌های مختلف بوستان‌ها از دیگر اقداماتی است که همزمان با روز طبیعت انجام می‌شود.

وی همچنین از آماده باش ۷۵ درصد از کل نیروهای آتش نشانی در روز طبیعت خبر داد و گفت: سازمان آتش نشانی با استقرار موقت در ۲۲۵ نقطه از شهر، تمامی بوستان‌های فرامنطقه‌ای و جنگلی را تحت کنترل خود دارد تا در صورت بروز هر گونه حادثه به یاری شهروندان بشتابد.

عبدالهی با تاکید بر حضور نیروهای سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در روز ۱۳ فروردین تصریح کرد: توزیع بروشورهای آموزشی و اجرای عملیات زنده گیری سگ‌های ولگرد در بوستان‌ها به ویژه بوستان‌هایی که حریم دارند از مهم‌ترین اقدامات سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل همزمان با روز طبیعت است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و ایجاد فضای شاد همزمان با روز طبیعت، شهرداری تهران مجموعه تدابیری را برای برگزاری جشن‌های سنتی در تمامی بوستان‌های فرامنطقه‌ای در نظر گرفته است تا شهروندان در محیطی آرام و شاد آخرین روز از تعطیلات نوروز را پشت سر بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز