خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران مطرح شد:

مقایسه وضعیت آلودگی هوای تهران در سال‌های ۹۲ و ۹۳

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۱۶۱

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه تعداد روزهای ناسالم سال ۹۳ از نظر آلودگی هوا، نسبت به سال پیش از آن ۴۴ روز کمتر شده است، اظهار کرد: با وجود آنکه تغییر فرهنگ مردم می‌تواند؛ نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، اما شاهد اتفاق خاصی در این زمینه از سوی مردم نیستیم.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مقایسه میان روزهای پاک، سالم و ناسالم در سالهای ۹۳ و ۹۲ در کلانشهر تهران گفت: ما در سال ۹۲، ۳ روز پاک، ۲۰۲ روز سالم و۱۶۰ روز ناسالم داشتیم و در سال ۹۳ نیز با ۱۶ روز پاک، ۲۳۳ روز سالم و ۱۱۶ روز ناسالم روبرو بودیم. 

وی ادامه داد: در واقع در سال ۹۳ مردم ۴۴ روز نسبت به سال ۹۲  کمتر هوای ناسالم تنفس کردند. 

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در مورد عوامل موثر بر کاهش روزهای ناسالم در سال ۹۳ اظهار کرد: عوامل مختلفی در کاهش آلودگی هوا تاثیر دارند که از جمله این موارد می‌توان به عوامل اقلیمی و اقدامات صورت گرفته توسط دولت اشاره کرد، البته از آنجا که میزان بارش‌ها در سال ۹۳ کمتر از ۹۲ بود، شاید تاثیر دیگر اقدامات صورت گرفته بر کاهش آلودگی هوا نسبت به عوامل اقلیمی بیشتر باشد. 

وی افزود: بهبود کیفیت سوخت، اجرایی شدن استاندارد یورو ۴ برای خودرو‌های تولیدی و جلوگیری از مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران، اقدامات صورت گرفته در جهت بهبود کیفیت هوا در سال گذشته بود که بر کاهش آلودگی هوا تاثیر گذاشت؛ اما این مساله که هرکدام از این موارد به چه میزان در کیفیت هوا موثر بوده، نیازمند مطالعه‌ای علمی است. 

رستگاری در پاسخ به اینکه تغییر رفتار و فرهنگ مردم تا چه میزان در کاهش آلودگی هوا موثر بوده است، گفت: بحث فرهنگ مردم موضوع بسیار مهم و اثرگذاری در کاهش آلودگی هوا است، اما در این حوزه در سال‌های گذشته شاهد اتفاق و یا عملکرد خاصی از سوی مردم نبوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز