خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال ۹۴ اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۲۶۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال جدید چشم‌انداز و برنامه‌های این معاونت در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا؛ محمدباقر الفت در این پیام از تمرکز همه جانبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر جرایم و آسیب‌های اولویتی مبتلابه در سراسر کشور همچون طلاق، اعتیاد، خشونت، جرایم فضای مجازی و سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادگستری‌های کل سراسرکشور، با اندوختن تجربه ای پنج ساله، امسال را با تمرکز همه جانبه بر جرایم و آسیب‌های اولویتی مبتلابه در سراسر کشور همچون: طلاق، اعتیاد، خشونت، جرایم فضای مجازی و سرقت شروع خواهیم کرد و البته توجه ما همچنان به موضوعات و تکنیکهای تخصصی پیشگیری از وقوع جرم معطوف خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از این پیام سال ۹۳ را نقطه عطف نظام جامع پیشگیری دانست و افزود: سال گذشته را در حالی به پایان رساندیم که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حکم انتصاب مجدد ریاست فاضل قوه قضائیه، تاکیدی مضاعف بر ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بعنوان مهمترین راهبرد دستگاه قضا در پنج سال پیش رو ترسیم فرمودند و به جرات می توان گفت این مهم، نقطه عطفی در فعالیتهای نظام جامع پیشگیری بوده است.

الفت در بخش پایانی این پیام از همه ذینفعان عرصه پیشگیری خواسته است که در سال جدید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اغتنام از فرصت‌های پرشتاب در حوزه پیشگیری با همدلی و همزبانی گام‌هایی را در عرصه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بردارند.

وی در این پیام گفت: سال گذشته را در حالی به پایان رساندیم که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حکم انتصاب مجدد ریاست فاضل قوه قضائیه، تاکیدی مضاعف بر ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بعنوان مهمترین راهبرد دستگاه قضا در پنج سال پیش رو ترسیم فرمودند و به جرات می توان گفت این مهم، نقطه عطفی در فعالیتهای نظام جامع پیشگیری بوده است.

گرچه باور دارم تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه زیادی در پیش است، ولی با تکیه بر ذات لایزال الهی، عزم ملی دستگاههای حاکمیتی و به پشتوانه ملت عزیز ایران اسلامی، امیدوارم در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بتوانیم با توجه به ماهیت فراقوه‌ای بودن امر پیشگیری و تحقق مبانی اولیه آن در سایر دستگاه‌ها و قوا، همدلی و همزبانی را در راهبردهای پیشگیرانه، بین ارکان تشکیل دهنده نظام جامع پیشگیری به وجود آوریم و بیش از پیش در راستای کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی تلاش کنیم.

اینجانب و همکارانم در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادگستری‌های کل سراسرکشور، با اندوختن تجربه ای پنج ساله، امسال را با تمرکز همه جانبه بر جرایم و آسیب‌های اولویتی مبتلابه در سراسر کشور همچون: طلاق، اعتیاد، خشونت، جرایم فضای مجازی و سرقت شروع خواهیم کرد و البته توجه ما همچنان به موضوعات و تکنیکهای تخصصی پیشگیری از وقوع جرم همچون (ارتقای آگاهی‌های عمومی پیشگیرانه و اطلاع رسانی، پیشگیری رشد مدار، کاهش گمنانی، قضا زدایی، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمان، حبس زدایی، جرم زدایی، کسب مهارتهای اسلامی ایرانی برای زندگی سالم و بالنده، توجه به قربانیان جرم، بزه‌دیدگان و متاثرین از جرم و آسیب) معطوف خواهد بود.

این معاونت در سال جدید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اغتنام از فرصت‌های پرشتاب در حوزه پیشگیری، دست همه ذینفعان نظام جامع پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی را به گرمی می‌فشارد و در این راستا:

از مسئولان محترم دستگاههای اجرایی که بهترین همیار و همراه این معاونت در کاهش معضلات اجتماعی بوده و هستند، درخواست می‌کنم در سال جدید با همکاری بیشتر خود، قوه قضاییه را در تحقق وظایفی که قانون اساسی و برنامه های پنجساله توسعه کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده او نهاده اند، یاری رسانند.

از روسای مکرم کل دادگستری های سراسر کشور در خواست می کنم، همچون گذشته با تشکیل منظم و مستمر شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان در بالاترین سطوح، نسبت به جلب مشارکت و اجرای برنامه های هماهنگ پیشگیرانه با معاضدت دستگاههای مسئول، اقدام نمایند.

از معاونان ارجمند اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کل کشور که حلقه اتصال این معاونت و روسای معزز کل دادگستریها هستند می‌خواهم که مثل همیشه فعال و پویا، خلاق و بالنده، حداکثر هماهنگی بین بخشی را در اجرای برنامه های اثربخش پیشگیرانه تا حصول نتیجه مطلوب مدنظر قراردهند.

از روحانیت معزز که نفوذ کلام آن‌ها نقش تاثیرگذاری در شئونات زندگی آحاد مردم مسلمان کشورمان دارد،درخواست می‌کنم که بیش از گذشته از ظرفیت منابر و جلسات وعظ و خطابه برای رسیدن به جامعه علوی و فاطمی که عاری از جرم و گناه و کج روی است، استفاده کنند.

از اساتید فرهیخته دانشگاه، پژوهشگران و اندیشمندان کشورم که افسران ارشد جنگ نرم، علی الخصوص در پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی هستند درخواست می‌کنم که دانشگاه را به منظور شناخت زمینه‌ها و بسترهای ایجاد انحراف و کجروی­های اجتماعی ، به سنگری برای جهاد علمی و پژوهش و تولید دانش پیشگیری تبدیل کنند.

از مدیران محترم و داوطلبان فعال در سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ها درخواست می‌کنم که در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را در تحقق اهداف خود یاری رسانند.

ازآنجا که بفرموده مقام عظمای ولایت (مدظله)،« هنر وقتیکه یک پیامی را در خود داشت آنرا تا اعماق روح انسان نفوذ می‌دهد و آنرا در ذهن به صورت جاودانه منقش می‌کند»، از هنرمندان متعهد و خلاق کشورم می‌خواهم آثاری تولید کنند که با زبان غیر مستقیم و هنرمندانه بر علل و عوامل اصلی جرم و آسیبهای اجتماعی و چگونگی پیشگیری و محافظت در برابر آنها تاکید نماید.

و در پایان از اصحاب محترم رسانه که وظیفه ارتقای آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و هدایت افکار جامعه را بر عهده دارند و پل ارتباطی مردم و حاکمیت محسوب می‌شوند می‌خواهم که با قلم‌ مسئولانه و شیوای خود، نظام پیشگیری کشور را به گونه ای یاری رسانند که قباحت و زشتی اعمال خلاف شئونات اخلاقی و انسانی را به مردم بنمایاند و پایان سبز صلاح ، خیر، راستی و نیکی را بشارت دهد و عاقبت شوم جرم و مجرم را انذار کند.

رجاء واثق دارم در سال جدید با یاری خداوند و انفاس قدسیه حضرت حجت ( ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و نصب العین قرار دادن تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) و ریاست محترم قوه قضاییه در عرصه دفاع مطهر از نظام مقدس اسلامی، دوشادوش یکدیگر برای رسیدن به جامعه‌ای متعالی و تا حد ممکن عاری از جرم و آسیب گام برداریم.


 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز