خبرگزاری کار ایران

رییس یکی از بخش‌های جراحی سرطان بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با ایلنا:

با افزایش بیماران سرطانی، بیمارستان‌ها باید تجهیز شوند

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۵۲۱

رئیس بخش جراحی۲ انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی در بیمارستانهای دولتی مناسب است، اما با توجه به افزایش مبتلایان به سرطان باید برای تجهیز کردن بیمارستان‌ها اقدام کرد.

محمدرضا میر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره هزینه درمان بیماران سرطانی در بیمارستانهای دولتی گفت: بیماران سرطانی بین ۳ تا ۶ درصد هزینه پرداخت می‌کنند و با توجه به پرداخت‌هایی که دولت در بخش سلامت بر عهده گرفته است، هزینه درمان این بیماران کاهش زیادی داشته است.

وی افزود: به طور مثال اگر بیماری که سرطان سینه داشت و برای ۳ روز در بیمارستان بستری می‌شد؛ باید ۳ میلیون تومان هزینه می‌کرد، در شرایط کنونی طبق تعرفه جدید حدود ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند که باز هم اگر مشکل مالی داشته باشد با مراجعه به مددکار اجتماعی هزینه آن‌ها کاملا رایگان می‌شود.

رئیس بخش جراحی ۲ انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی افزود: هزینه‌هایی همچون رادیوتراپی، ‌پرتودرمانی و شیمی‌درمانی کاملا رایگان است. البته از هزینه داروهای شیمی درمانی اطلاعی ندارم، چرا که تنها برخی از دارو‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک سال است که درمان بیماران سرطانی بسیار کاهش یافته است، گفت: مشکلی که با آن مواجه هستیم؛ افزایش تعداد بیماران است که شاید بیمار را برای حضور در بیمارستان در صف انتظار قرار دهد.

وی افزود: در این حالت بیمار فکر می‌کند، وقتی وضعیت وی به عنوان یک بیمار سرطانی مشخص شد، اگر همین امروز عمل نشود، وضعیت جسمی‌اش بسیار بد می‌شود.

میر با تاکید براینکه پزشک باید حقیقت را به بیمار بگوید، افزود:باید بیمارستانهای دولتی از نظر امکانات قوی‌تر شوند تا بتوانند خدمات مناسب تری ارائه دهند.

وی  با اشاره به اینکه از هر ۴ مرگ یک نفر بر اثر ابتلاء به سرطان جان خود را از دست می‌دهد که ما باید این موضوع را بپذیریم، افزود: در دنیا و ایران سرطان رو به افزایش است، اگر تشخیص زودرس و درمان مناسبی برای بیمار در نظر گرفته شود، بیمار زود‌تر نتیجه می‌گیرد و درمان می‌شود. بنابراین بیمارستان‌ها باید امکانات خود را به روز کنند.

میر تاکید کرد: تا آنجا که اطلاع دارم؛ خدمات رسانی به بیماران سرطانی در بیمارستانهای دولتی مناسب است؛ اما با توجه به افزایش مبتلایان به سرطان باید برای تجهیز کردن بیمارستان‌ها اقدام کرد.

رئیس بخش جراحی۲ انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی افزود: این موضوع باید از سوی مسئولین بررسی شود، چرا که فکر می‌کنم؛ حداقل باید ۲۰ درصد تجهیزات بیمارستانهای دولتی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت در بیمارستانهای خصوصی برای بیماران متفاوت است، گفت: بعد از طرح تحول سلامت شاهد کاهش تعرفه‌های بیماران در بیمارستانهای خصوصی نیز هستیم، اما مشکل بیمارستانهای خصوصی از جنس دیگر است.

میر تاکید کرد: مشکل بیمارستانهای خصوصی این است که شرکتهای بیمه گر سهم خود از درمان بیماران را دیر به بیمارستان پرداخت می‌کنند و این مساله سبب می‌شود که بیمارستانهای خصوصی دچار مشکل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز