خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر :

۵۴۰۰ داوطلب در ایام نوروز در کنار ۱۰ هزار سالمند بودند

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۶۳۵

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: ۵۴۰۰ نفر از داوطلبان هلال احمر در کنار بیش از ۱۰ هزار سالمند و خانواده شهدا حضور یافته تا آن‌ها نوروز را تنها نباشند.

به گزارش ایلنا، فرحناز رافع در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تشریح عملکرد نیرو‌های داوطلب هلال احمر در ایام نوروز گفت: قبل از سال نو طرح‌هایی مانند فرشتگان رحمت و مروجین سلامت به اجرا درآمد. البته هنوز چند استان کشور آمار نهایی خود در زمینه تهیه سبدهای عیدانه در طرح فرشتگان رحمت را ارائه نکرده‌اند، اما باید گفت که ۱۱۷ هزار سبد عیدانه با همت مردم و داوطلبان تهیه شده و در میان نیازمندان توزیع شده است.

وی درباره طرح مروجین سلامت گفت: این طرح به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال به اجرا گذاشته شد و طی آن ۱۵۸ هزار نفر از آموزش‌های لازم جهت جلوگیری از رفتارهای پرخطر بهره‌مند شده‌اند.

رافع همچنین گفت: طرح نیابت با شعار داوطلبان همنشین سالمندان، هیچ سالمندی تنها نیست، نیز در ایام نوروز به اجرا درآمد.

وی افزود: ۵۴۰۰ نفر از داوطلبان هلال‌احمر در کنار بیش از ۱۰ هزار سالمند و خانواده شهدا حضور یافته تا آن‌ها نوروز را تنها نباشند. همچنین در جریان اجرای طرح از این تعداد سالمند ۱۲ درصد را خانواده شهدا تشکیل می‌دادند، همچنین ۶۸ درصد سالمندان کسانی بودند که از سوی فرزندان خود‌‌ رها شده بودند و ۲۰ درصد از سالمندان نیز کسانی بودند که فرزند نداشتند.

رافع گفت: این موضوع زنگ خطر است و نشان دهنده این است که با سالمند شدن جامعه لازم است که نگاه عمیق تری نسبت به آگاهی فزندان برای نگهداری اط سالمندان داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر داوطلبان شرکت کننده در طرح استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس نیز در این طرح شرکت کرده و با سالمندان دیدار کردند.

رافع با اشاره به اینکه طرح دیگری که با حمایت سازمان امداد و نجات اجرا شد طرح داوطلب یار امداد و نجات بود گفت: ۱۲۱۰ پزشک و پیراپزشک ما که ۱۷ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دادند به طور میانگین در ۱۵۳ پایگاه مستقر شده و ۶۶ هزار و ۷۸۱ نفر از خدمات آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی تاکید کرد: امسال شاهد این بودیم که خانم‌های امدادگر در برنامه‌ها حضور فعال تری داشتند و حتی برای اولین بار در یکی از استان‌ها شاهد این بودیم که مسئولیت یک پایگاه بر عهده یک خانم بود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر همچنین به بیان برنامه‌های هفته زن پرداخت و با تبریک روز زن گفت: ۲۱ فروردین همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) به نام «سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی» نامگذاری شده و در این روز داوطلبان هلال‌احمر به صورت متحدالشکل در نماز جمعه‌های سراسر کشور حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: ۲۲ فروردین نیز به نام «زن، کرامت انسانی و حقوق شهروندی» نامگذاری شده که در این روز داوطلبان هلال احمر به برپایی بازارچه‌های خیریه در سراسر کشور می‌پردازند.

همچنین ۲۳ فروردین به نام «زن، سرمایه اجتماعی، مدیریت و مشارکت»، ۲۴ فروردین به نام «زن، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی»، ۲۵ فروردین به نام «زن، سلامت، شادابی و امید»، ۲۶ فروردین به نام «زن، خانواده سالم، جامعه سالم» و ۲۷ فروردین به نام «زن، محیط زیست و توسعه پایدار» نامگذاری شده است.

رافع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی شناسایی خانواده‌های نیازمند گفت: شناسایی نیازمندان به این صورت است که امدادرسانان در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند. در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی با مشارکت انجمن مددکاران برگزار شد که در آن بیش از ۲ هزار نفر آموزش دیده و با برگزاری یک آزمون اصلح‌ترین افراد از بین آن‌ها انتخاب شدند تا به عنوان مددکار ثابت خدمت رسانی کنند.

وی افزود: در دوره‌های گذشته مشکلات زیادی وجود داشت، چرا که امدادرسانان آموزش‌های لازم را ندیده بودند، اما با سیاست گذاری جدید این کار انجام شد.

رافع گفت: طرح نیابت نیز موجب شد تا افرادی که می‌خواهند از سالمندان حمایت کنند؛ مشخص شوند. آسیب شناسی‌های لازم نیز در این باره انجام شد تا خدمات بهتری ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز