خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

برنامه کاهش آلودگی کلانشهرهای کشور در سال ۹۴ هم دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۵۰

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از برنامه های اصلی این سازمان در سال جاری ادامه برنامه تدوین شده در خصوص کاهش آلودگی کلانشهرهای کشور است که با قوت و جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی یک سال و نیم اخیر با پیگیریهای انجام شده کارهای خوبی برای حل و فصل برخی مشکلات زیست محیطی از جمله کاهش آلودگی های هوا در هشت شهر بزرگ کشور که جمعیتی بین 30 تا 35 میلیون نفر در آنها زندگی می کنند، انجام شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه با اقدامات صورت گرفته در تهران، این شهر 44 روز هوای سالم بیشتری نسبت به سال 92 داشت و به همین دلیل سعی شده تا در آینده ای نزدیک طرح کاهش آلودگی هوا در شهرهای بیشتری از جمله کرمانشاه به مرحله اجرا درآید.

ابتکار در ادامه افزود: سازمان حفاظت  محیط زیست در سال جاری مسئله اقتصاد سبز را با جدیت دنبال می کند چرا که بر این باور است توجه به محیط زیست یک سیاست فراسازمانی و در مرحله ای بالاتر سیاستی اقتصادی تلقی می شود که توسعه پایدار جامعه را به همراه خواهد داشت.

حل معضل ریزگردها از اصلی ترین برنامه های دولت است

معاون رییس جمهور در ادامه، حل مشکل ریزگردها را از اصلی ترین برنامه های دولت در سال جاری عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی اینجاست که کانون این ریزگردها در کشورهایی است که هم اکنون دچار جنگ و بی ثباتی در وضع سیاسی خود شده اند.

ابتکار گفت: سوریه، عراق، عربستان و حتی چند کشور در بخش آفریقای شمالی منشاء اصلی کانون ریزگردها هستند که متاسفانه عزم جدی نیز برای کمک به ایران برای حل این معضل از خود نشان نمی دهند.

وی همچنین با بیان اینکه قرار شده که سازمان ملل متحد برای رفع مشکل ریزگردها صندوق حمایت مالی تشکیل دهد اما تاکنون محقق نشده است گفت: این صندوق در دولت یازدهم تشکیل و اعتباراتی برای رفع و کاهش این مشکل درنظر گرفته شده است.

استفاده نامعقول از منابع طبیعی

معاون رییس جمهوری در ادامه یکی از مخاطرات زیست محیطی را استفاده نامعقول و بی رویه از منابع طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: هم اکنون 3.5 برابر بیش از ظرفیت از منابع آب و خاک استفاده می شود که این باعث ایجاد مشکلاتی نظیر فرسایش خاک و خشک شدن تالابها و کم شدن آب سرابها شده است.

ابتکار در پایان از پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر معرفی کرمانشاه به عنوان استان دوستدار محیط زیست استقبال کرد و با تاکید بر ظرفیت بالای کرمانشاه در حوزه زیست محیطی گفت: با امکانات خوبی که در استان وجود دارد می توان مشکلات زیست محیطی در آن به حداقل رسیده و یکی از استانهای شاخص و الگو در بحث حفاظت از محیط زیست لقب بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز