خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

حضور زنان در ورزشگاه‌ها موجب توسعه و رونق ورزش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۷۳

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها موجب توسعه و رونق ورزش و محیط‌های ورزشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری خود به مناسبت اعلام برنامه‌های روز میلاد حضرت فاطمه، روز مادر و روز گرامیداشت مقام مادر در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اقدامات این معاونت در سال گذشته گفت: سال ۹۳ را به بررسی طرح‌های موجود در حوزه زنان پرداختیم که این بررسی‌ها اکنون تمام شده و برنامه‌های مشخصی از این برنامه‌ها به دست آمده است. 

وی در ارتباط با آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: بیمه زنان خانه‌دار با همکاری سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی است، اصرار ما این است که سازمان‌های ذی‌ربط را برای بیمه کردن زنان خانه‌دار مجاب کنیم، زیرا ارایه لایحه به تنهایی کفایت نمی‌کند و اگر این سازمان‌ها متقاعد نشوند، موقع اجرا از آن امتناع می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که لایحه بیمه زنان خانه دار در کمیسیون اجتماعی در نوبت بررسی قرار دارد. 

مولاوردی همچنین در مورد اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیشترین پیگیری برای اجرای افزایش مرخصی زایمان زنان در دستگاه‌ها را داشته است، در این زمینه ما از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خواست کرده‌ایم که این مساله را در سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت در نظر بگیرند، زیرا اگر دستگاه‌ها می‌توانستند؛ این قانون را از اعتبارات خود اجرا کنند، تاکنون آن را اجرا می‌کردند، همچنین از انجام دیگر اقدامات در این زمینه، از جمله ارائه مشوق به کارفرمایان نیز نباید غافل باشیم. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان در دهه گذشته بیکار‌تر شده‌اند، اظهار کرد: باید تدابیر لازم برای استفاده از این منابع انسانی به کار گیریم. 

در ادامه این نشست مولاوردی در مورد خبرهای منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر تایید حضور زنان در سالن‌های ورزشی توضیح داد: این موضوع در دستور کار شورای امنیت کشور نبوده است، به همین دلیل نیز این خبر از سوی وزارت کشور تکذیب شد؛ اما  حضور زنان در ورزشگاه‌ها منجر به تشویق در توسعه ورزش، تاسیس محیط‌های ورزشی و موجب تلطیف این اماکن می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه سازوکار حضور زنان در ورزشگاه‌ها نباید موجب نگرانی جامعه متدین ایران شود، ادامه داد: می‌توان با یک نظرسنجی میزان علاقه زنان به تماشای مسابقات ورزشی را سنجید؛ همچنین لازم به ذکر است که پرداختن به این موضوع به این معنا نیست که همه فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌ایم و به مطالبات دیگر زنان نمی‌پردازیم. 

وی در ارتباط با اشتغال زنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که اشتغال زنان مساله اصلی نیست اما اشاره نکردند که مساله نیست. برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی زنان، افزایش دانش آموختگان زن، توانمند سازی اقتصادی و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دستور کار است، اما استخدام دولتی و رسمی زنان در دستور کار نیست، زیرا اکنون بودجه دولت پاسخگوی جذب بیشتر این نیروی انسانی نیست. 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی، زنان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی توانمند افزود: در دفترچه‌های آزمون‌های استخدامی دولت با توجه به اینکه در آن تعداد زنان و مردان مورد نیاز برای استخدام برابر مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن رانیز به دولت ارائه کردیم و امیدواریم پاسخ مناسب را دریافت کنیم. 

مولاوردی ادامه داد: توانمندسازی زنان را شاخه‌ای از عدالت اجتماعی می‌دانیم و معتقدیم که زنان در همه ابعاد خود را نشان داده‌اند، اما باید شاخص‌های عدالت اجتماعی و توانمندی زنان در جامعه مشخص شود تا بتوانیم گزارش درستی را دراین زمینه ارائه دهیم. 

وی با اشاره به ارایه نقشه حضور زنان در سیاست از سوی سازمان ملل متحد به کشور، گفت: مشارکت سیاسی زنان در ایران، کمتر از سه درصد بوده است و با این آمار هیچگاه نمی‌توانیم؛ برای دنیا الگو باشیم. در حال حاضر به جز ایران همه کشورهای اسلامی عضو کنوانسیون رفع اشکال تبعیض علیه زنان هستند، و ما نیز باید امسال، شاخص‌های مورد نیاز مشارکت زنان را تهیه کنیم، زیرا زمان گفتن شعار گذشته است. 

معاون رییس جمهور در ارتباط با لایحه جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار افزود: این لایحه در دولت قبل ارائه شده بود و اکنون بخش‌هایی از آن را در قالب قانون مدیریت خدمات کشور که در حال اصلاح هست، پیشنهاد داده‌ایم که در نوبت رسیدگی است. 

مولاوردی با اشاره با نامگذاری سال 94 با عنوان "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی"، گفت: غلبه بر چالش‌های موجود کشور، همکاری صمیمانه دولت و ملت را می‌طلبد و البته در کنار این چالش‌ها فرصت‌هایی به نام نیروی انسانی کارآمد داریم که بخش زیادی از آن را زنان تشکیل می‌دهند. 

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که نتایج موفقیت تیم هسته‌ای در مذاکرات بین المللی، در حوزه زنان نیز اثر گذار باشد و افزود: همچنین امسال تدوین برنامه ششم توسعه را در دستور کار داریم که باید این فرصت را مغتنم شماریم و جایگاه شایسته‌ای را برای زنان ترسیم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز