خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌نیا در گفت‌و گو با ایلنا:

جلسه فوری کمیسیون امنیت ملی برای بررسی ماجرای تجاوز به دو ایرانی/ ۲ نماینده مامور پیگیری شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از جلسه فوری اعضای این کمیسیون برای پیگیری و بررسی ماجرای تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان خبر داد و گفت: بحث تجاوز مطرح نیست و موضوع، تعرض بوده است؛ کمیته پزشکی سازمان حج و زیارت نیز موضوع تجاوز را تکذیب کرده است.

حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر اعضای کمیسیون جلسه‌ای را در رابطه با موضوع تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان تشکیل داده‌اند، افزود: اولا بحث تجاوز مطرح نیست و موضوع، تعرض بوده است؛ کمیته پزشکی سازمان حج و زیارت نیز موضوع تجاوز را تکذیب کرده است.

سبحانی‌نیا با تاکید بر اینکه وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت باید واکنش تندی نسبت به این موضوع داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر برخوردهای لازم صورت نگیرد، شاهد تکرار این گونه موارد و حتی بد‌تر از آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از این پس ۲ نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مامور پیگیری این موضوع هستند، گفت: بنابراین باید این موضوع به صورت جدی از سوی مسئولان مرتبط پیگیری شود و افرادی که مرتکب این خطا شده‌اند، مجازات شوند. مجازات این افراد در عربستان اعدام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون سازمان حج و زیارت نسبت به این موضوعی واکنشی نشان نداده‌اند، اظهار داشت: حج و زیارت در‌‌ همان ابتدا نامه‌ای را به عربستان برای پیگیری موضوع ارسال کرد، اما اینکه چرا واکنش رسانه‌ای نداشته‌اند، اطلاعی ندارم.

کد خبر : ۲۶۴۹۰۵