خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش نقش اقتصادی زنان از اولویت‌های ما در سال جدید است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۰۷۶

سال گذشته در همایش زنان نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شد؛ رئیس جمهور در سخنرانی خود بر اهمیت نقش‌آفرینی هر چه بیشتر زنان در عرصه‌های اقتصادی کشور پرداخت و بر پررنگ‌تر شدن این نقش تاکید کرد، اما اکنون پس از گذشت یکسال معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: سال گذشته جسته و گریخته به این مسئله پرداخته شد، اما پرداختن به نقش اقتصادی زنان به طور جدی در اولویت‌های کاری ما در سال جدید قرار خواهد داشت.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این  سوال که تاکنون چه اقداماتی در زمینه پررنگ‌تر شدن نقش زنان در فعالیت‌های اقتصادی کشور در جهت عملی شدن سخنان رئیس جمهور در مراسم روز زن سال گذشته صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته به صورت جسته وگریخته به این موضوع پرداختیم و بیشتر سال را به بررسی مسائل مرتبط با آن گذراندیم، اما امسال اقدامات بیشتری را در زمینه توانمندی زنان درامور اقتصادی انجام خواهیم داد و این مسئله در اولویت‌های ما قرار خواهد گرفت.

وی در مورد این مسئله که چگونه به پررنگ‌تر شدن نقش زنان در اقتصاد کشور پرداخته خواهد شد، اظهار کرد: این مسئله از راه‌ها و جوانب مختلفی از جمله عقد تفاهم‌نامه، برگزاری همایش، انجام پژوهش و تدوین لایحه پیگیری خواهد شد.

بررسی لایحه ارزشگذاری کار خانگی هنوز نهایی نشده است

معاون رئیس جمهور در ادامه درباره آخرین وضعیت لایحه ارزشگذاری کار خانگی گفت: بررسی‌ها برای تدوین این لایحه هنوز نهایی نشده است و نیاز به جمع بندی دارد.

مولاوردی در پاسخ به اینکه آیا دیدگاههای مخالفی در زمینه تدوین این لایحه وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در این رابطه دیدگاه مخالفی وجود ندارد، اما تفاوت دیدگاه‌ها در رابطه با چارچوب، ‌قالب و نوع ارائه آن به صورت لایحه یا مصوبه ستاد ملی و... به چشم می‌خورد.

وی افزود: البته من معتقدم که ارزشگذاری کار خانگی برای آنکه ضمانت اجرایی داشته باشد، باید به صورت قانون در بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز