خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نیازهای درمانی هنرمندان تئاتر پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۴۸

وزیر بهداشت در دیدار صمیمی با هیئت مدیره خانه تئاتر قول مساعد داد نیازهای درمانی هنرمندان تئاتر با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، هاشمی در دیدار با هئیت مدیره خانه تئاتر در محل این خانه ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای هنرمندان تئاتر، با ابراز خرسندی از این نشست صمیمانه، هنرمندان را از سرمایه های کشور برشمرد که می بایست به نیازهای آنان توجه شود.

وی با اشاره به دیدارهای خود با هنرمندان  و مطالبات پیشکسوتان این عرصه اظهار داشت: نباید جامعه هنری برای برآوردن نیازهای اولیه خود دچار مشکل باشد و حال که دولت های بسیاری سرکار آمده و رفته اند باید تلاش شود به گونه ای عملیاتی به مطالبات به حق هنرمندان تئاتر رسیدگی شود و وزارت بهداشت در خصوص سلامت هنرمندان و پیگیری مسائل درمانی آنان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت برخورداری از بیمه ای کامل و جامع برخی از مشکلات هنرمندان حل خواهد شد، افزود: جلسات مختلفی تاکنون در این زمینه با همراهی وزارت ارشاد برگزار شده است، با این حال در صورتیکه بیمه طلایی فعلی رضایت بخش باشد باید ادامه یابد.

 هاشمی یادآور شد: در خصوص بیماری های صعب العلاج و نیازهای دارویی خاص نیز از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت می خواهیم در این خصوص با هماهنگی خانه تئاتر به هنرمندان کمک شود.

وی در خصوص یکی دیگر از خواسته های هنرمندان مبنی بر انجام آزمایشات سالیانه نیز گفت: در این زمینه حتما با یکی از بیمارستان های مجهز وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی کشور در تمامی استانها و در تهران زمینه را فراهم می کنیم که با معرفی خانه تئاتر، هنرمندان چکاب سالیانه شوند.

وی با تعیین مدت زمان دو هفته ای ازمسئولینی که وی را در این جلسه همراهی می کردند خواست ، در مورد درخواستهای هنرمندان تئاتر اقدام فوری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید هنرمندی ناچار شود بخاطر هزینه های سنگین درمان خانه اش را نیز بفروشد و بی سرپناه شود، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید، سلامت را در اولویت قرار داده است و این در حالیست که در دوره های قبل سلامت در اولویت های اول انها  نبوده است و همین امر وظیفه ما را در خدمت رسانی در حوزه سلامت سنگین تر کرده است.

وی با اشاره به همراهی دولت و مجلس در خصوص حمایت از برنامه های حوزه سلامت، ابراز امیدواری کرد: ان شالله روزی را شاهد باشیم که هزینه کردن در حوزه بهداشت و درمان به دید هزینه های بی پایان دیده نشده و به نوعی سرمایه گذاری محسوب شود و از این طریق بتوان به شایسته ترین صورت ممکن به تمامی اقشار جامعه خدمت ارائه کرد.

هاشمی در پایان از همکارانش خواست مسائل مطرح شده را یک به یک پیگیری و گزارش اقدامات صورت گرفته را به وی ارائه دهند، در خصوص مسئله بیمه نیز مقرر شد جلسه ای مشترک با نماینده بیمه، وزارت ارشاد و وزارت بهداشت برگزار شود و در این خصوص وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد بخشی از هزینه ها را پرداخت کند.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص درخواست هنرمندان از دولت برای در اختیار گذاشتن سالن های دولتی جهت تمرین و اجرای تئاتر به ویژه در شهرستانها نیز قول داد این خواسته را در دیدار خود با رئیس جمهور مطرح و از ا یشان مساعدت بخواهد و تاکید کرد: این خواسته را به عنوان یک شهروند و از سوی شما پیگیری خواهم کرد.

وی همچنین از اهالی تئاتر خواست در کارها و نمایش نامه های خود به موضوع سلامت و ترویج بهداشت نیز به طور خاص بپزدازند و اعلام کرد با نظر کارشناسی خانه تئاتر از نمایش نامه های با این مضمون نیز حمایت می کنیم.

در این دیدار استاد عزت الله انتظامی، بهزاد فراهانی، ایرج راد و تنی چند از پیشکسوتان و اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر به بیان دغدغه ها و مطالبات خود در حوزه بهداشت و درمان در حضور وزیر بهداشت پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز