خبرگزاری کار ایران

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها:

شورای عالی استان‌ها برای نظارت بر بهداشت مواد غذایی طرح ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۵۱

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: مسائل حوزه بهداشت مواد غذایی در شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن الماسی در نطق پیش از دستور خود در پانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به روز جهانی بهداشت مصادف با 17 آوریل اشاره کرد و گفت: در هفته جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی شعار خود را ایمنی موادغذایی از مرحله کاشت و تولید تا سفره افراد قرار داده است و هدف آن حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت بهبود مواد غذایی همیشه و در همه جا را مد نظر قرار داده است و فائو (سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد) در خصوص مواد غذایی به کشاورزان هشدار داده است.

نماینده اصفهان تاکید کرد: به گفته فائو مواد غذایی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی تولید می‌شوند و در نتیجه این موضوع بیماری‌های تغذیه ایجاد شده که تاکنون 2 میلیون نفر در نتیجه این بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از کود شیمیایی و آلودگی ناشی از آن باعث بروز بیماری‌های متعدد از جمله سرطان می‌شود.

الماسی پیشنهاد داد: مسائلی در حوزه بهداشت مواد غذایی در شورای  عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شود.

نماینده شورای عالی استان‌ها استفاده از کمپوست به جای کود شیمیایی در کشاورزی استفاده از روش‌های بیولوژیک، تولید محصولات ارگانیک، پرورش طیور بدون آنتی بیوتیک و استفاده از روغن با ترانس پایین را در این خصوص موثر دانست.

وی همچنین بر عدم استفاده از فست فود و استفاده از رنگ‌های مجاز و کنترل شده در محصولات پروتیینی تاکید کرد و افزود: ضروری است نظارت بر کشتارگاه‌ها، تجهیز ماشین‌های حمل مواد غذایی به دماسنج و سردخانه و استفاده از بسته‌بندی های مناسب برای صادرات میوه بررسی شود.

الماسی ادامه داد: مواد غذایی وارداتی باید با دقت مورد بررسی اداره استاندارد قرار گرفته و شاخص‌ها را در این خصوص مورد بازنگری قرار دهند. ما نیز در شورای عالی استان‌ها موظف هستیم؛ طرح‌های لازم در این زمینه را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز