خبرگزاری کار ایران

دیناروند:

اولویت امسال سازمان غذا و دارو، حوزه غذاست

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۵۴۱

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروبا توجه به نامگذاری سال جاری از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام "ایمنی و سلامت غذا"، مهمترین اولویت این سازمان را درسال جدید حوزه غذا دانست.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند مهمترین اولویت های سازمان غذا و دارو با توجه به نامگذاری این سال از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام " ایمنی و سلامت غذا " گفت: مهمترین اولویت سازمان در سال جاری غذاست.

وی افزود: این سازمان مسئولیت سنگینی در حوزه ایمنی و سلامت فراورده های غذایی مورد استفاده مردم دارد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام ایمنی و سلامت غذا و همچنین معرفی موضوع غذا به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های وزارت بهداشت توسط دکتر هاشمی، سازمان غذا و دارو برنامه های ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته است.

دیناروند با بیان اینکه اقدامات ابتدایی فعالیت های ما از سال گذشته شروع شده است و در سال جاری آنها را ادامه خواهیم داد گفت: انتظار ما این نیست که نتایج اقدامات ما خیلی زود مشخص شود بلکه ثمره این فعالیت ها در بلند مدت سلامت مردم را تضمین می کند.

 کنترل اضافه وزن در کشور با اجرای سیاست های ترویج سلامت محوری 

معاون وزیر بهداشت با نام بردن از "سیاست های ترویج سلامت محوری"گفت: میانگین اضافه وزن 50 درصدی مردم کشور بر کسی پوشیده نیست لذا در صدد هستیم اسیدهای ترانس، اشباع، قند و نمک را در فراورده های غذایی کاهش دهیم و کالری دریافتی مردم را بطور قابل ملاحظه ای کنترل نماییم.

وی همچنین دیگر برنامه های ترویج سلامت محوری را کمک به مردم در جهت انتخاب غذاهای سالم برشمرد و اظهار داشت: با تعبیه چراغ راهنمای تغذیه ای و درج آن بر روی محصولات، این مهم عملیاتی خواهد شد کما اینکه اولین بسته های غذایی دارای چراغ راهنمای تغذیه ای از اوایل سال جاری وارد بازار خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین عنوان نمود: همزمان با هفته سلامت در ابتدای اردیبهشت ماه که یک روز آن مختص غذا می باشد به محصولاتی که ایمنی و سلامت را بر اساس معیارهای سازمان غذا و دارو رعایت نموده اند نشان ایمنی و سلامت اهداء خواهد گردید.

دیناروند فعالیت اساسی دیگر سازمان غذا و دارو را بحث کنترل آلاینده های غذایی معرفی کرد و گفت: با راه اندازی سامانه جامع آزمایشگاهی و ارتقای شبکه آزمایشگاهی این موضوع نیز پیش خواهد رفت.201

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز