خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان تهران اعلام کرد:

هنرهای سنتی، اشتغالی سودآور برای زنان

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۶۹۲

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه زنان هنرمند نقش مهمی در تولید صنایع دستی و ایجاد اشتغال خانگی دارند افزود: توسعه و ترویج هنرهای سنتی در بین زنان می‌تواند اشتغالی مناسب و سودآور برای بانوان به همراه داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با اظهار آنکه زنان هنرمند نقش مهمی در تولید صنایع دستی و ایجاد اشتغال خانگی دارند افزود: توسعه و ترویج هنرهای سنتی در بین زنان می‌تواند اشتغالی مناسب و سودآور برای بانوان به همراه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، شهرام مریخی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از ویژگی‌های اشتغال به هنرهای سنتی و صنایع دستی حذف محدودیت‌های سنی است تا جایی که ممکن است برخی از صنعتگران بسیار جوان به راحتی در رشته‌های صنایع دستی دارای کارگاه تولیدی شوند.

وی ادامه داد: از نظر معاونت صنایع دستی هیچ مانعی در صدور مجوز و پروانه برای حضور جدی زنان در رشته‌های مختلف صنایع دستی وجود ندارد.

معاون صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه اولین هنر گردی به مناسبت روز زن از کارگاه‌های صنایع دستی زنان هنرمند و کارآفرین صورت گرفت تصریح کرد: بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌تواند گامی موثر در معرفی تولیدات صنایع دستی باشد.

وی افزود: وظیفه معاونت صنایع دستی حمایت از هنرمندان از تولید تا عرضه محصولات هنری است همچنین بخشی از مشکل عمده رونق محصولات صنایع دستی در جامعه عدم آشنایی و معرفی محصولات صنایع دستی به هموطنان مرتبط می‌شود.

وی برپایی متعدد بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع دستی را دیگر برنامه‌های معاونت صنایع دستی در سال ۹۴ عنوان کرد.

مریخی خاطر نشان کرد: برای رونق و عرضه بیشتر محصولات صنایع دستی باید بازار فروش وجودداشته باشد. چرا که در غیر این صورت درآمدی حاصل نمی‌شود و به این ترتیب تولیدی هم صورت نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه باید فرصت عرضه و فروش محصولات متنوع ایجاد شود.

گفتی است برنامه هنرگردی به صورت ماهانه با حضور خبرنگاران از کارگاه‌های صنایع دستی استان تهران انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز