خبرگزاری کار ایران

دو عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کردند؛

منتظر واکنش عربستانی‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۲۳

یک عضو کمیسیون امنیت ملی درباره متوقف شدن اعزام‌ها به عمره اظهار داشت: در جلسه روز گذشته تصمیم بر این شد که در صورتی که عربستانی‌ها رفتار خود را اصلاح کنند و قول بدهند که از این پس امنیت زائران را تامین خواهند کرد، دلیلی بر لغو حج عمره وجود ندارد.

حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره نتیجه جلسه روز گذشته اعضای این کمیسیون با مسولان حج و زیارت و وزارت امور خارجه در خصوص موضوع تعرض به دو نوجوان ایرانی گفت: در این جلسه سوال نمایندگان از مسولان حج و زیارت این بود که چرا اعزام به عمره را متوقف نمی‌کنند و آن‌ها اعلام کردند که ما به تنهایی مرجع تصمیم گیری در این باره نیستیم.

وی افزود: از سوالات دیگر اعضا این بود که چرا مدیر کاروان موضوع را به صورت جدی پیگیری نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ما  منتظر واکنش عربستانی‌ها هستیم تا پس از آن در خصوص متوقف شدن اعزام‌ها تصمیم گیری کنیم.

سبحانی نیا در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آن دو مامور عربستانی اعتراف کرده‌اند، این تعرض با تشویق و فتوای یکی از امام جماعت‌های عربستان صورت گرفته، گفت: این موضوع در جلسه روز گذشته نیز مطرح شد، اما در مجموع به این رسیدیم که این بی‌حرمتی یک تصمیم حکومتی یا بر مبنای عزم دولتی صورت نگرفته است.

محمد اسماعیلی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره متوقف شدن اعزام‌ها به عمره اظهار داشت: در جلسه روز گذشته تصمیم بر این شد که در صورتی که عربستانی‌ها رفتار خود را اصلاح کنند و قول بدهند که از این پس امنیت زائران را تامین خواهند کرد، دلیلی بر لغو حج عمره وجود ندارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه طرح دو فوریتی لغو حج عمره این هفته در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، تصریح کرد: البته بعید است به این زودی ها تغییری در سفر حجاج به عمره ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز