خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

مقاومت محیط زیست در برابر احداث اتوبان شهید شوشتری

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۵۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:دستگاه محیط زیست تا زمانیکه فرآیند اخذ مجوزهای ارزیابی زیست محیطی پروژه شهید شوشتری طی نشود، هیچگونه مجوز اجرایی نخواهد داد و بر اساس مصوبه هیئت وزیران از هر گونه فعالیت عمرانی در این پروژه جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی حیدر‌زاده با بیان اینکه قسمتی‌هایی از احداث این اتوبان از داخل پارک ملی سرخه حصار عبور می‌کند اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و قوانین و دستورالعملهای سازمان، احداث جاده در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی به منظور حفظ اکوسیستم بکر و طبیعی آن ممنوع است.

وی ادامه داد: اجرای هرگونه پروژه عمرانی و ملی هر چند مهم و زیر بنایی منوط به ارائه طرح جامع و کامل ارزیابی زیست محیطی و سپس بررسی در سطح استان و تصویب آن در سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این پروژه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید فرآیند قانونی را با حوصله طی کند افزود: پروژه‌هایی مانند اتوبان بابایی به پاکدشت از این قسم بوده که با توجه به عدم انجام مراحل ارزیابی زیست محیطی در دولت قبل، در حال حاضر با جلوگیری از فعالیت عمرانی مواجه شده است.

حیدرزاده به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند ماه سال گذشته مبنی بر اینکه همه پروژه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد تأکید کرد و گفت: دغدغه معظم له در بیانات ارزشمندشان بر حفظ اراضی طبیعی که دارای ارزش‌های اکولوژیک است استوار بوده و این اداره کل باهدف رعایت فرامین ایشان، اجرای صریح قانون و تعهدات اجتماعی با هرگونه تداوم این پروژه بدون طی مراحل قانونی مخالف است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشاور پروژه مذکور هم گزینه‌های زیست محیطی را برای اجرای این پروژه معرفی کرده است تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آمادگی دارد به محض دریافت طرح ارزیابی زیست محیطی پروژه شهید شوشتری، فرآیند بررسی و تصویب پروژه فوق را با رعایت ضوابط زیست محیطی ابتدا در کمیته استانی و سپس در کمیته ملی مورد پیگیری قرار دهد.

وی افزود: طی مکاتبه رسمی با شهرداری تهران موارد فوق کتبا و بطور شفاف ابلاغ شده است و قطعا عزیزان در مدیریت شهری کاملا به مصادیق قانونی و رعایت کامل حقوق شهروندان در کنار مصالح عمومی بدون حاشیه دقت خواهند نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در بخشی از دغدغه‌های محیط زیستی خود اظهار داشت: استان تهران، اولین استان از نظر بدهی اکولوژیک در سطح کشور است که این امر موجب کاهش کیفیت زندگی در کل استان مخصوصا شهر تهران شده است.

 وی با بیان اینکه نیازمند نگاه علمی و فنی مبتنی بر ایجاد تناسب نسبت به بارگذاری و ظرفیت تحمل اکوسیستم در تهران هستیم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بارگذاری‌های جدید چه در حوزه عمرانی و چه در حوزه صنعتی می‌بایست معطوف به سایر استانهای در حال توسعه با رعایت الزامات زیست محیطی شودو تهران از این دایره خارج شود.

حیدر‌زاده در پایان یادآور شد: اعتقاد داریم که پروژه اتوبان شهید شوشتری یک پروژه تاثیر گذار شهری است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی کارآمد باشد اما رعایت الزامات زیست محیطی و طی نمودن فرآیند مرتبط مورد تاکید قاطع این اداره کل می‌باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز