خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی:

«ثبت» کالای پزشکی در حد مطلوب عملیاتی نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۸۲

رئیس سازمان غذا و داو با اشاره به اینکه باید سیاست ما به سمت ثبت سوق داده شود تا بتوان کالای تجهیزات پزشکی را از منبع تولیدش تهیه و خود کالا را ثبت و برایش پروانه صادر کنیم گفت:خواسته مذکور هنوز و در حد مطلوب عملیاتی نشده است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص چگونگی نظارت مستمر برتأمین و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی و غیرمصرفی، گفت: کالاهایی که نیاز به مجوز سازمان غذا و دارو دارند طیف وسیعی از اقلام با کاربری انسانی هستند که در حوزه تجهیزات پزشکی چند گروه کالا را شامل می‌شوند.

وی با دسته بندی نمودن تجهیزات پزشکی بنا بر نوع مصرف افزود: کالاهای مصرفی نظیرسرنگ، آنژیوکت، نخ‌های جراحی و... در شاخه نخست قرار می‌گیرند و کالاهای سرمایه‌ای (دستگاهی) مثل انواع دستگاه‌‌های تشخیصی و جراحی دارای کاربرد پزشکی نظیر دستگاه ECG، EEG، MRI، CT scan در بخش دیگر دسته بندی می‌شوند.

دکتر دیناروند همچنین با بیان اینکه کنترل برخی از کالاهای مصرفی چندان پیچیده نیست تصریح کرد: در رابطه با برخی دیگر اما باید رویکردهای سخت‌گیرانه‌ای در حد داروهای بیولوژیک پیش گرفت.

وی ادامه داد: وقتی به عملکرد استنت‌های دارویی که داخل رگ کاشته می‌شوند و دارو را به‌صورت تدریجی وارد رگ می‌کنند دقت شده و تکنولوژی خاص و حساس آن مرور می‌گردد به سهولت تفاوت شدت کنترل‌ها عیان می‌شود.

رئیس سازمان غذا و داو با بیان اینکه علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون یکسان‌سازی ضوابط در مورد این کالا‌ها صورت نگرفته است اذعان نمود: باید سیاست ما به سمت ثبت سوق داده شود تا بتوان کالای تجهیزات پزشکی را از منبع تولیدش تهیه و خود کالا را ثبت و برایش پروانه صادر کنیم در این صورت ست که می‌توانیم در دوره‌ای که کالا دارای پروانه تولید یا واردات است برآنها‌ نظارت داشته باشیم.

وی در انتهای سخنانش با ابراز تاسف از اینکه خواسته مذکور هنوز و در حد مطلوب عملیاتی نشده است عنوان نمود: هنوز با بسیاری از تجهیزاتی که می‌خواهد وارد کشور شود، به‌صورت موردی برخورد می‌شود در حالی که اگر برای آن پرونده تشکیل شده بود بررسی‌ها بسیار سهل‌تر از چیزی می‌شدکه اکنون وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز