خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری درباره واگذاری زمین مترو به اشخاص حقیقی توضیح دهد

عضو شورای شهر تهران گفت: منتظر پاسخ شهرداری در رابطه با واگذاری زمین خیابان پیروزی به اشخاص حقیقی هستیم.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره واگذاری زمینی در خیابان پیروزی به اشخاص حقیقی از سوی شهرداری گفت: شهرداری در سال­های اخیر بخشی از املاک خود را در قبال بدهی به پیمانکاران واگذار کرده و در برخی موارد نیز اقدام به خام­‌فروشی می‌کند.

وی ابا اشاره به اینکه زمینی واقع در خیابان پیروزی برای احداث ایستگاه مترو در نظر گرفته شده بود، افزود: کاربری هم برای آن تعریف شده و قرار بر این بود؛ مجتمع تجاری- اداری در آن منطقه احداث شود.

انصاری افزود: اواخر سال گذشته باخبر شدیم که متاسفانه این زمین به صورت خام واگذار شده و سوال این است که چرا زمین خریداری شده برای مترو به صورت خام فروخته شده است؟ زیرا اشخاصی که این زمین را خریداری­ کرده­‌اند، می‌­توانند؛ کاربری را از شهرداری گرفته و به قیمت گران­‌تر بفروشند.

وی با اشاره به طرح مطروحه اخیر در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: بر اساس این طرح شهرداری حق خام‌فروشی املاک را نداشته و باید بارگذاری‌های قانونی را انجام داده و پس از آن اقدام به فر وش کند.

انصاری با بیان اینکه این طرح هفته آینده در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌­گیرد، افزود: در حال حاضر منتظر پاسخ شهرداری در رابطه با واگذاری زمین خیابان پیروزی به اشخاص حقیقی هستیم و چنانچه دلایل شهرداری در این رابطه قانع کننده نباشد، این موضوع به صورت سوال در صحن شورای شهر مطرح خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۰۶۲۰