خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انتقال خون ایران :

دغدغه‌ما ورود بیماریهای نوظهور به داخل کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۶۵

رئیس سازمان انتقال خون گفت:امروزه در بحث انتقال خون با بیماریهای نوظهوری مواجه هستیم و به دلیل ورود برخی از داروهای خونی از خارج از کشور دغدغه ورود این بیماریها به کشور را داریم گرچه نظارتمان افزایش داده ایم اما لازم است تلاش کنیم تا داروهای مشتق از پلاسما را در داخل کشور تولید کنیم تا دغدغه ورود بیماریهای نوظهور از خارج را نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اکبر پورفتح اله در همایش گرامی داشت روز جهانی هموفیلی گفت: اهدای خون در گذشته سختی های زیادی داشت اما با ایجاد سازمان انتقال خون گذر بیماران هموفیلی به 50 سالگی رسیده است و ما امروز نیز باید با ادبیات بیماری خداحافظی کنیم چرا که دیگر با بهبود وضعیت این بیماران آنها مانند شهروندان عادی در حال زندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث انتقال خون اقدامات بزرگی در کشور انجام شده است گفت: البته همیشه مداخلات خون چاقوی دو لبه بوده است ما در این مسیر ضایعه و وقایع دردناک هم داشته ایم.

وی به نقل از دکتر اعلاء گفت: وی نقل می کند رئیس بیمارستان نمازی دچار شکستگی شد پزشکان ایرانی دست به کار درمان وی شدند یک پزشک ویژه از آلمان برای نظارت بر کار به ایران آمد وی بعد از  معاینه و روند درمان عنوان کرد که تمام مراحل درمان به خوبی انجام شده است اما لازم است به بیمار خون تزریق شود و بعد از تزریق خون دکتر نمازی بر اثر بیماری هپاتیت فوت می کند.

وی تاکید کرد: باید خدمات فرآوردها و نیازهای بیماران هموفیلی را ارتقا دهیم سال گذشته توانستیم میزان پلاسمای خون را دربخش دولتی به 170 هزار لیتر برسانیم بخش خصوصی نیز 200 هزار لیتر تولید کرد ما باید برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم داروهای مشتق از پلاسما را در داخل ایران تولید کنیم. پلاسمای ایرانی یعنی دغدغه بیماریهای نوظهور از خارج کشور را نخواهیم داشت و تجربه بیماریهایی همچون ایدز و هپاتیت کمتر خواهد شد. کنترل ما سبب شده است که در سالهای گذشته دیگر گزارشی درباره ابتلاء افراد به این بیماریها را نداشته باشیم.

پور فتح اله تاکیدکرد: اما امروز با مسائل دیگری مواجه هستیم شاهد بیماریهای نوظهوری هستیم که از طریق خون منتقل می شود از این رو باید تلاشهایمان را بیشتر کنیم و کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم همچنین باید تلاش کنیم تا داروها را در داخل کشور تولید کنیم این کار از نظر اقتصادی نیز به صرفه و ارزانتر است.

وی گفت: در سال گذشته توانستیم تولید فاکتور 8 را افزایش دهیم امیدواریم شاهد خود کفایی ایران در تولید داروهای مستقل از پلاسما باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز