خبرگزاری کار ایران

توسط وزیر آموزش‌ و پرورش صورت گرفت؛

ابلاغ دستورالعمل سوادآموزی به استان‌ها

وزیر آموزش وپرورش مصوبه هیئت وزیران درخصوص «سوادآموزی» را به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد. در این دستورالعمل تأکید شده است: هزینه‌های تشویقی به افرادی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند، پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش مصوبه هیئت وزیران را در خصوص «سوادآموزی» را به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است، باتوجه به اهمیت مصوبه هیئت دولت به عنوان یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید در زمینه سوادآموزی، لازم است ضمن تشریح موضوع در نخستین جلسه شورای آموزش وپرورش استان و شورای پشتیبانی سوادآموزی، ابعاد مختلف آن به منظور هماری و مشارکت تمام مسئولان دستگاه‌های عضو تبیین شود.

در بند (۲) تصریح شده است: پرداخت هزینه‌های تشویق سوادآموزانی که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند و پرداخت سرانه هزینه تمام شده به افراد مشمول تبصرهٔ ذیل بند مذکور به صورت متمرکز از سوی سازمان نهضت سوادآموزی انجام خواهد شد و نحوه اجرای آن در سامانه سوادآموزی اعمال و راهنمای عمل آموزش به شیوهٔ خودآموز از سوی سازمان ابلاغ خواهد شد و پرداخت‌های مذکور مربوط به فراگیران واجد شرایط دورهٔ سوادآموزی است و شامل سوادآموزان دوره‌های تحکیم و انتقال نمی‌شود.

در بند دیگری از این دستورالعمل و به منظور تحقق بند (۳) مصوبه هیئت وزیران تأکید شده است: ضمن اطلاع رسانی به مسئولان مربوط به راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تمهیدات لازم برای آموزش و بسترسازی برای ایجاد محدودیت به بیسوادان زیر پنجاه سال باقیمانده استان از سال ۱۳۹۵ فراهم آید.

بر این اساس، ضوابط و مقررات آموزشی نیروی انسانی موردنیاز در پست‌های مدیریت و عوامل اجرایی مرتبط با راه اندازی و فعالیت مراکز یادگیری محلی، دستورالعمل اجرایی نحوه حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات غیردولتی مرتبط با کودکان بیسواد در معرض آسیب، نحوه سوادآموزی اتباع بی‌سواد خارجی و شیوه نامه ارزیابی عملکرد سالانه سازمان‌ها، نهاد‌ها و اشخاص فعال در امر سوادآموزی متعاقبا از سوی سازمان نهضت سوادآموزی ارسال می‌شود.

کد خبر : ۲۷۱۴۰۸