خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد:

تلاش برای کاهش نابرابری‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی بر ضرورت تلاش برای کاهش نابرابری‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی رئیس جدید سازمان بهزیستی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه حکم ربیعی نقشه راه برای سازمان بهزیستی است، گفت: با مد نظر قرار دادن این حکم می‌توانیم، اهدافمان را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: عدالت اجتماعی همواره مورد توجه سیاستمداران بوده است و همواره برای کاهش نابرابری‌های اجتماعی در تلاش بوده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه شاخص عملکرد دولت‌ها در سطح جهان، عدالت اجتماعی در سلامت و توسعه شاخص‌های رفاهی است، گفت: همه سیاستگذاران و سیاستمداران بر این موضوع تاکید دارند که لازم است؛ در این دو بخش اقدامات خوبی انجام شود تا دغدغه‌ها به حداقل برسد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه تاکید ما بر حفظ جایگاه سلامت در جامعه است، اضافه کرد: نظام سلامت در کشور ما دارای ویژگی‌های مختلف در سطوح مختلف است.

وی با اشاره به اینکه سلامت در همه برنامه ریزی‌ها باید نهادینه شود، افزود: در دولت تدبیر و امید با همکاری مجلس و حمایت های ربیعی اقدامات ارزشمندی برای برخورداری آحاد جامعه از دفترچه بیمه سلامت انجام گرفته است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ایرانی در کشور وجود ندارد که فاقد دفترچه بیمه سلامت باشد، اظهار کرد: در گذشته استان کردستان با یک و نیم میلیون جمعیت ۲۲ درصد جمعیت فاقد بیمه بودند. همچنین استان آذربایجان با ۳ میلیون جمعیت ۲۶ درصد فاقد بیمه بودند.

وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید مشارکت همه آحاد جامعه را در ارتقای اعتماد اجتماعی فراهم می‌کند، گفت: با حمایت ربیعی به عنوان رئیس شورای عالی بیمه و با همکاری وزارت بهداشت بسته بیمه سلامت را ارتقا دادیم، به گونه‌ای که امروز این دفترچه‌ها از منزلت بالایی برخوردار هستند، اما هنوز دراین مسیر راهی طولانی در پیش داشته و به همکاری دولت، مجلس و دستگاههای ذیربط نیاز داریم.

رئیس سازمان بهزیستی به گسترش آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزایش معلولیت‌ها، افزایش جرائم، کاهش اعتماد اجتماعی، پایین بودن نشاط اجتماعی، افزایش سالمندی، افزایش مشکلات روانی، گسترش اعتیاد در جامعه و بویژه تغییر رویکرد از مواد سنتی به مواد صنعتی را از مهم‌ترین آسیب‌های موجود در جامعه برشمرد.

محسنی بند پی با تاکید بر اهمیت ویژه نوجوانان و جوانان اظهار کرد: این گروه می‌تواند؛ در توسعه پایدار کشور نقش آفرین باشند، لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که رفتارهای پرخطر، ‌اعتیاد، تغذیه نامناسب و استفاده از دخانیات در این گروه سنی کاهش یابد که این کار مداخلات ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان کشور گفت: این گروه از کرامت ویژه‌ای برخوردارند و بهزیستی باید بستر اجتماعی مناسبی را برای مراقبت از سالمندان در خانواده فراهم کند.

وی ادامه داد: ضروری است به گروه‌های سنی میانسالان به گونه‌ای توجه شود تا برای ورود به دوران سالمندی ازسلامت برخوردار باشند. همچنین با همکاری وزارت بهداشت باید خدمات بازتوانی به سالمندان ارائه شود.

محسنی ‌بندپی با بیان اینکه سیاست‌های دولت تحول جدیدی را در سازمان بهزیستی می‌طلبد، اضافه کرد: ضروری است از کارکنان بهزیستی و کار‌شناسان باانگیزه و هوشمند آن بهره‌برداری شده و نیز سازمان از تجارب علمی دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه بهزیستی استفاده کند.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت همراهی نمایندگان مجلس در تقویت برنامه محوری برای شفاف‌سازی شاخص‌های ارزیابی گفت: ترسیم اهداف راهبردی می‌تواند؛ استراتژی‌ها را مشخص کند و تعیین استراتژی‌ها برنامه‌های عملیاتی را تبیین می‌کند.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: NGO‌ها و صاحب نظران در این مسیر می‌تواند، ما را یاری کند تا با سیاست‌های دولت تدبیر و امید سازمان بهزیستی بیش از پیش موفق باشد.

کد خبر : ۲۷۱۶۶۳