خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزیر علوم:

نظام علمی و تحقیقاتی کشور با نظام دستوری فعال نمی‌شود

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اینکه بحث پایش مستمر وحل مشکلات ساختاری انجمن‌ها از جمله کارهای اساسی ما به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: برخی انجمن‌ها در حال حاضر جای مناسبی برای استقرار ندارند اما سعی می‌کنیم دفاتری را به تناسب موقعیت آن‌ها در اختیارشان قرار دهیم اما این موضوع را باید در نظرگرفت که اعتبارات ما محدود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید احمدی در نشست روسای انجمن‌های علمی ایران با تاکید بر اینکه با نظام دستوری تحققی در نظام علمی و تحقیقاتی کشور انجام نمی‌شود، اظهار داشت: انجمن‌های علمی می‌تواند در تعمیق و توسعه سیاست‌های علمی کشور نقش اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام علمی کشور نظام بالا به پایین نیست، گفت: این نظام باید با مجموعه مدیریتی علمی همسو شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: انجمن‌های علمی فارغ از بحث‌های تشریفاتی باید از تاثیرگذاری بالایی در جامعه برخوردار باشند که در همین رابطه بحث پایش ونگرش نو در این ساختار در کمیسیون‌ها آغاز کرده‌ایم.

احمدی با اشاره به اینکه بحث پایش مستمر وحل مشکلات ساختاری انجمن‌ها از جمله کارهای اساسی ما به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: برخی انجمن‌ها در حال حاضر جای مناسبی برای استقرار ندارند اما سعی می‌کنیم دفاتری را به تناسب موقعیت آن‌ها در اختیارشان قرار دهیم اما این موضوع را باید در نظرگرفت که اعتبارات ما محدود است.

وی ادامه داد: قراردادی را با انجمن پارک‌های علمی منعقد کردیم که براین اساس این انجمن باید عملکرد پارک‌های علمی را مورد ارزیابی قرار دهد.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: براساس اعلام یونسکو سال ۲۰۱۵ سال جهانی نور است و ما مسوولیت برگزاری مراسم سال جهانی نور را به یکی از انجمن‌ها واگذار کرده‌ایم. ما اعتقاد داریم انجمن‌های علمی می‌توانند در تصمیم سازی و ارزیابی‌ها و پایش‌ها در نظام علمی کشور نقش موثری داشته باشند.

احمدی از اعلام آمادگی انجمن‌ها در رابطه با مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی خبرداد وگفت: ما در این راستا می‌توانیم طی قراردادی با انجمن‌ها کار را به آن‌ها واگذار کنیم.

کد خبر : ۲۷۲۰۲۸