خبرگزاری کار ایران

نماینده آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت:

حقوق آزمایشگاهیان متناسب با سختی کارشان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۷۴

نماینده آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: ۳۰ هزار نیروی انسانی در حوزه آزمایشگاه فعال هستند، ‌اما هنوز از حمایت لازم برخوردار نیستند به طوری که پرداخت حقوق نا‌متناسب با سختی کار امیدشان را به یأس تبدیل کرده است.

شهلا فارسی در هشتمین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی در پیامی که از سوی رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت به این کنگره ارسال شده بود، گفت: تعهد به توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و پوشش بدون توقف خدمات در تمام عرصه‌های سلامت علی‌رغم محدودیت‌ها و فراز و نشیب‌های اقتصادی تنها گوشه‌ای از تلاش جامعه آزمایشگاهیان است به طوری که در طرح تحول سلامت؛ بستر رضایتمندی بیماران را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ۵۶۰۰ آزمایشگاه تشخیصی ـ پزشکی در کشور فعال هستند و ۳۰ هزار نیروی انسانی در این حوزه خدمات تشخیصی، مراقبت، درمان، کنترل، پیشگیری و آموزش و پژوهش را ایفا می‌کنند.

فارسی با اشاره به اینکه جامعه آزمایشگاهیان هنوز از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند، گفت: فقدان حق متناسب سختی کار در جامعه آزمایشگاهیان امید را به یأس بدل کرده و امیدواریم با درک درستی از مسائل آزمایشگاه و رفع مشکلات آن، اینجایگاه ارتقاء یابد.

وی در ادامه این پیام افزود: با اجرای بخش آزمایشگاه در طرح تحول سلامت، همراه با شکل‌گیری شبکه‌های آزمایشگاهی شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات، جلوگیری از ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان، جلوگیری از دریافت تعرفه خارج از مصوبه، تکمیل تدریجی نظام مدیریت و فراهم شدن زمینه ارتقا را شاهد هستیم.

فارسی ادامه داد: در این خصوص، بر افزایش ظرفیت‌های آزمایشگاهی خصوصی تأکید شده و بهبود عملکرد شبکه‌ها با فراهم شدن همکاری بخش خصوصی می‌سر است.

نماینده آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: البته نباید فراموش کرد گفتمان مجریان طرح تحول سلامت با آنچه جامعه آزمایشگاهیان به آن عادت داشته متفاوت بوده و کار کار‌شناسی مقیدتری را می‌طلبد.

وی افزود: تعرفه‌های آزمایشگاهی تشخیصی و بالینی در بخش دولتی و خصوصی هنوز واقعی و متناسب نیست و در وزارت بهداشت هیچ‌کس مدعی واقعی شدن خدمات نیست.

وی ادامه داد: باید سالانه تعرفه‌های آزمایشگاهی بازنگری شوند و تعادل جدیدی ایجاد شود، به طوری که محاسبه قیمت تمام‌شده خدمات با محاسبه هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مبنای کارشناسی‌ها قرار گیرد.

فارسی گفت: مدیریت قیمت در بازار تجهیزات مصرفی و تجمیع منابع می‌تواند در این راستا کمک‌کننده باشد و ما آمادگی داریم تجربه شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را به اشتراک بگذاریم.

همچنین در این همایش محمدرضا بختیاری دبیر علمی کنگره گفت: ۴۹۹ مقاله دریافت شد که ۱۱۶ مقاله برای سخنرانی انتخاب شده و در ۲۱ نشست علمی ارائه می‌شود. ۲۵۲ مقاله نیز به صورت پوس‌تر خواهد بود و ۲۰ کارگاه علمی نیز در این کنگره برنامه‌ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز