خبرگزاری کار ایران

خطای انسانی عامل حادثه مرگبار فیروزکوه

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۰۶

نماینده وزارت راه و شهرسازی، محرومیت دو ساله راننده اتوبوس حادثه دیده محور فیروزکوه را که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از هموطنان شد، تایید کرد.

به گزارش ایلنا، هدایتی نیک خان در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما گفت: شرکت مربوطه این اتوبوس نیز ۶ ماه مجاز به فعالیت نخواهد بود.

وی افزود: این خودور طبق مدارک موجود معاینه فنی داشته است و کنترل کیفیت و معاینه فنی را پاس کرده بود.

هدایتی نیک خان درباره اقدامات نظارتی وزارت راه از کیفیت خودروهای اتوبوس اسکانیا نیز گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ با اعلام فراخوان، همه اتوبوس‌های اسکانیا کنترل فنی و رفع نقص شدند که این مسئله باعث کاهش حوادث مربوط به این خودرو‌ها نسبت به سال ۹۲ شده است.

وی با بیان اینکه وزارت راه درصدد گسترش کنترل آن لاین و لحظه‌ای مسیرهای شریانی کشور است گفت: بر این اساس ظرف حداکثر سه سال ۱۸۸۰ دستگاه سامانه کنترلی در شریان های اصلی جاده‌ای کشور نصب خواهند شد.

رئیس پلیس راه راهور نیز در ادامه این برنامه گفت: مدارک ظاهری نشان می‌دهد که راننده نتوانسته خودرو را کنترل کند.

سرهنگ حمیدی افزود: باید علت اصلی کنترل نشدن اتوبوس و همچنین عمل نکردن ترمز در شیب هم بررسی شود. همچنین پلیس راهور به صورت جدی پیگیر حقوق مردم به‌ویژه در جاده است.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری پلیس باعث شد تا مشکلات مربوط به خودرو هوو پیگیری و رسانه‌ای شود و به نتیجه برسد.

سرهنگ حمیدی گفت: بسیاری از کنترل‌های خودرو‌ها اکنون بصورت «آف لاین» صورت می‌گیرد و اگر آن را «آن لاین» و لحظه‌ای کنیم از بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد شد.

همچنین معاون نظارت سازمان استاندارد نیز گفت: ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت اصلی این حادثه دانست.

مقدم افزود: براساس گزارشهای پلیس راه ناجا و کار‌شناسان به این نتیجه رسیدیم که راننده به دلایل نامشخص نتوانسته خودرو را کنترل کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نامه شما به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کنترل مستمر اتوبوس‌ها قبل از حرکت از هر مبدایی ارسال می‌شود گفت: این مهم درباره پرواز هواپیما‌ها به صورت مستمر ادامه دارد که باید در اتوبوس‌ها نیز پیاده شود.

مقدم افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه وزارت راه چنین برنامه‌ای را اجرا کرده به دست ما نرسیده است.

مدیرعامل شرکت اسکانیا در ایران نیز که بصورت تلفنی در برنامه حضور داشت گفت: شرکت اسکانیا آزمایش‌های کنترل مشخص درباره اتوبوس‌ها را انجام داده و نهایی کرده است.

زاهدی افزود: عقاب افشان نخستین و تنها شرکتی است که آزمایشات کنترل کیفی و فنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در عمده تصادفات شرکت‌های اتوبوسی نامی از اسکانیا همچنان شنیده می‌شود گفت: شرکت اسکانیا ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد و بخش زیادی از مسافران در مسیرهای مختلف را جابه جا می‌کند بنابراین با توجه به حجم تردد‌ها و همچنین مسیرهای متعدد می‌توان چنین برداشتی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز