خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران:

ثبت یک هزار و ۷۰۳ مورد درخواست مجوز سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۰۵

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۳ نفر متقاضی صدور مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با سال ۹۲ کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، نازپرور ضمن اعلام اینکه در سال ۹۳، یک هزار و ۷۰۳ مورد درخواست مجوز سقط درمانی (جسمانی) در مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است افزود: این تعداد در مقایسه با سال ۹۲ که تعداد درخواست برای صدور این مجوز یک هزار و ۸۱۸ مورد اعلام شده بود ۳. ۵ درصد کاهش یافه است.

وی افزود: در ماه پایانی سال ۹۳ نیز تعداد تقاضای صدور مجوز سقط درمانی (جسمانی) با ۳. ۶ درصد کاهش نسبت به اسفند ماه سال ۹۲، ۱۶۶ مورد اعلام شده است.

شایان ذکر است شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از ۱۹هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط ۳متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز