خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت :

سفر حج تمتع از اول شهریور ماه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۲۰

رییس سازمان حج و زیارت گفت: سفر حج تمتع از اول شهریور ماه آغاز شده و حجاج در قالب ۴۵۳ کاروان که ۵۸ درصد آن‌ها مدینه قبل هستند، به سفر حج اعزام خواهند شد.

به گزارش ایلنا از سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی درمورد زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر حج تمتع افزود: پرداخت قسط دوم از فردا (دوشنبه) و از طریق شعب بانک ملی آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از زایرانی که قسط اول سفر حج خود را به موقع پرداخت کرده‌اند، ادامه داد: امیدواریم زایران متقاضی حج تمتع نسبت به پرداخت قسط دوم نیز در زمان مقرر اقدام کنند.

اوحدی درمورد خدمات سازمان حج و زیارت در حج تمتع، از رشد قابل توجه کیفیت هتل‌های اجاره شده در عربستان برای اسکان زایران ایرانی حج خبر داد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با وجود افزایش هشت درصدی نرخ تسعیر ارز و همچنین افزایش کیفیت ۲۵ درصدی امکانات اقامتی، نه تنها افزایش قیمتی را برای حجاج نداشتیم، بلکه هزینه سفر حج سال جاری پنج درصد نیز کاهش یافته است.

اوحدی افزود: سفر حج تمتع از اول شهریور ماه آغاز خواهد شد و حجاج در قالب ۴۵۳ کاروان که ۵۸ درصد آن‌ها مدینه قبل هستند، به سفر حج اعزام خواهند شد.

اوحدی ادامه داد: مدیریت هزینه‌های تمام شده در خصوص حج امسال نیز صورت گرفته و زایران بین ۲۸ تا ۳۵ روز در سرزمین وحی حضور دارند.

وی گفت: قیمت کاروان‌های حج بین هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که این مبلغ با توجه به تعداد روزهای سفر با هیچ سفر خارجی قابل مقایسه نیست، در عمره ۱۰ روزه هم با احتساب هزینه‌های بیمه، اتوبوس و سایر خدمات، بالا‌ترین قیمت دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

اوحدی تصریح کرد: امسال شرکت‌های هواپیمایی ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت بلیت را افزایش دادند، قیمت ارز مبادله‌ای در قانون بودجه امسال از دو هزار و ۶۶۰ تومان به دو هزار و ۸۵۰ تومان افزایش یافت.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: با درایتی که کار‌شناسان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری به کار بردند با وجود تورم، افزایش قیمت بلیت هواپیما و افزایش ۹ درصدی قیمت ارز مبادله‌ای، قیمت حج ۹۴ نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: قرار است امسال ۶۴ هزار نفر ایرانی به حج مشرف شوند و اولین پرواز حج در هشتم ماه ذی القعده برابر با اول شهریور انجام می‌شود و چهارم محرم برابر با ۲۶ مهرماه آخرین گروه از زایران ایرانی حج تمتع به کشور باز می‌گردند.

رییس سازمان حج و زیارت درباره آخرین مصوبه این سازمان گفت: طبق این مصوبه زوج‌های جوانی که برای عمره ثبت نام کرده بودند و قرار بود مراسم ازدواجشان هم در آنجا برگزار شود، می‌توانند به دفا‌تر سازمان حج استان مراجعه کنند و خارج از نوبت به عتبات عالیات مشرف شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز