خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده مردم شناسی خبر داد:

بررسی ورزش‌های مدرن و سنتی در میان ترکمن های ایران

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۳۱۰

رییس پژوهشکده مردم شناسی گفت: پژوهش و بررسی مردم شناختی ورزش های مدرن و سنتی در میان ترکمن های ایران توسط پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

به گزارش ایلنا ،  علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امروز دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد که برای انجام این طرح  از میان ورزش های مدرن، ورزش والیبال و از میان ورزش های سنتی ،اسب سواری انتخاب شد.

وی افزود: در این تحقیق که به سرپرستی شاهپورقجقی عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم شناسی انجام گرفته است  تاریخ شفاهی پیدایی ورزش والیبال و نفوذ این ورزش در میان مردم و چگونگی تبدیل آن به عنوان سرگرمی اوقات فراغت مورد بررسی قرار گرفت.

حسن زاده تصریح کرد: سبک های ورزش والیبال در این تحقیق موضوع دیگر مطالعه بود.

به گفته رئیس پژوهشکده مردم شناسی در این تحقیق به بررسی سوارکاری سنتی و چگونگی انجام مسابقات در این منطقه که خاستگاه مهم اسب سواری در ایران است نیز پرداخته شد.

وی اظهار داشت: جنبه های آیینی اسب سواری در میان ترکمن ها و رابطه موسیقی مقامی و اسب سواری در این تحقیق  از موضوعات دیگر این مطالعه بوده است .

حسن زاده تصریح کرد: پژوهشکده مردم شناسی پیشتر به بررسی ورزش های اقوام ایرانی ، جایگاه و ویژگی های آن پرداخته و کتاب هایی را در زمینه مردم شناسی ورزش منتشر کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز