خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز معلم؛

۶۶ معلم زندانی جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۶۴۰

مدیرعامل ستاد دیه کشور، از آزادی ۶۶ آموزگار زندانی جرایم غیرعمد در طرح ویژه این ستاد به مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم خبر داد.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور سید اسدالله جولایی افزود: ستاد دیه در طرحی ویژه به مناسبت گرامیداشت روز معلم، زمینه آزادی ۶۶ معلم زندانی محکوم به جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را فراهم می‌کند.

او با بیان اینکه همه این افراد در نیمه دوم سال ۹۳ زندانی شده‌اند، گفت: ۶ نفر از این افراد به علت محکومیت مهریه، یک نفر به دلیل محکومیت دیه و بقیه مددجویان به سبب پرونده‌های مالی ناشی از صدور چک و یا ضمانت از افراد در زندان به سر می‌برند.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه کشور، طرح مزبور به زندانیان ۱۹ استان کشور اختصاص دارد که استان‌های ایلام با هفت زندانی و کهگیلویه و بویراحمد و کردستان با شش زندانی، بیشترین آمار این زندانیان را به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مددجویان سرپرست خانواده هستند، گفت: مبلغ کل بدهی این افراد ۱۱۰ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال است که با همکاری شکات و طلبکاران و با احتساب آورده خود مددجویان از این مبلغ حدود ۲۴ میلیارد ریال کسر شده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیش از ۸۵ میلیارد ریال است.

وی این افراد را ورودی نیمه دوم سال ۹۳ اعلام کرد و ادامه داد: همه این معلمان متأهل بوده و بیش از ۶۰ درصد آن‌ها صاحب اولاد هستند.

جولایی با بیان اینکه همه این زندانیان مرد هستند، گفت: آزادی این فرهنگیان در حبس که میانگین سنی ۲۵ الی ۶۰ سال دارند، بیشتر مربوط به مددجویان مناطق محروم کشوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز