خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ایلنا:

انتقال نیروهای مازاد آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها/ آزمون استخدامی مردادماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۵۳۲

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم سپاس معلم و سی‌ویکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری که صبح امروز در دبیرستان دخترانه شاهد فجر برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که طرح رتبه‌بندی معلمان با طرح قبلی در این زمینه فرق دارد، گفت: به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری در طرح جدید رتبه‌بندی معلمان میزان فوق‌العاده شغل بیشتر از طرح قبلی در نظر گرفته شده است و مصوبه دولت را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرند، افزود: در حال حاضر انتقاداتی که به طرح رتبه‌بندی وارد می‌شود، همگی مربوط به کتابچه‌ای است که در دولت قبل وجود داشته و انتقادات رسانه‌ها نیز بر مبنای همان دفترچه صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هنوز شاخص‌های رتبه‌بندی مشخص نشده، اما کلیات شاخص‌ها براساس وظایف و شایستگی‌های معلمی است.

فانی ادامه داد: این شاخص‌ها باید در شورای توسعه مدیریت به تصویب برسد و به استناد آن نظام رتبه‌بندی به اجرا در خواهد آمد.

وی همچنین در خصوص استخدام در آموزش و پرورش گفت: با پیگیری آموزش و پرورش مجوز  5 هزار نفر به استناد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان گرفته شده و امیدواریم تا حداکثر اواسط خردادماه دستورالعمل آن صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مردادماه سال جاری خبر داد.

فانی در ادامه اظهار داشت: نظام هماهنگ پرداخت حدود شش سال گذشته به قانون مدیریت خدمات کشوری تغییر یافت، اما این قانون همان نظام پرداخت هماهنگ است.

فانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا جزئیاتی از انتقال نیروی مازاد آموزش و پرورش به سایر دستگاه وجود دارد یا خیر گفت: به طور کلی فرآیند انتقال در هر دستگاهی از جمله آموزش و پرورش در صورت داشتن نیروی مازاد و همچنین بنا به خواست دستگاه طرف مقابل و رضایت خود نیرو انجام می‌شود. این انتقال نیرو دارای مصوبه شورای عالی اداری است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا مجلس نباید در ارتباط با طرح رتبه‌بندی معلمان نظری بدهد، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نیازی به قانون مجلس نیست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال حاضر چهار بسته متنوع بیمه برای فرهنگیان در نظر گرفته شده و به منظور نظرخواهی از آنها به استان‌ها ابلاغ شده و بدین‌وسیله این امکان برای فرهنگی فراهم شده که خودش انتخاب کند. بر این اساس نیمی از هزینه بیمه طلایی توسط دولت و مابقی توسط فرهنگیان تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز