خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین وضعیت کمک‌رسانی به یمن و نپال

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۶۶۰

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به ارسال محموله های امدادی این جمعیت به یمن از طریق کشور عمان، تاکید کرد:برای واگذاری خدمات توانبخشی به جمعیت هلال احمر، جلسات متعددی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی در نشست خبری بزرگداشت هفته هلال احمر که امروز در سالن کنفرانس ساختمان صلح این جمعیت برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین و موفق ترین جمعیت های دنیا است که موفقیت خود را مرهون مردم است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با ۴ شعار مشخص احترام به انسان ها، کوشش برای ایجاد صلح، تسکین آلام انسان ها و حمایت از زندگی سالم را سرلوحه کار خود دارد، افزود: اهداف جمعیت هلال احمر با حضور مردم تحقق پیدا می کند و سازمان های زیرمجموعه این جمعیت در تمامی زمینه ها از جمله بهداشت، تامین دارو، امور مربوط به حج و امور خارج از کشور موفق عمل می کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این جمعیت با حدود ۲ میلیون داوطلب در حال انجام وظیفه است و فرهنگ داوطلبی را به گونه ای اجرا خواهیم کرد که شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش عمومی گسترش یابد، تصریح کرد: باید آموزش های عمومی توسعه پیدا کند تا مردم بدانند در حوادث چگونه باید از خود محافظت کنند و در زمان وقوع حوادث و بحران ها چگونه به امداد رسانی کنند.

مهندس احمدی گفت: اصحاب رسانه منادی نجات آسیب دیدگان و افرادی هستند که در حوادث گرفتار می شوند.

وی کاهش ۶۷ درصدی میزان فوتی های حوادث حین انتقال به بیمارستان را نقطه قوتی برای جمعیت هلال احمر دانست و یادآور شد: با پیشگیری و ارائه آموزش های عمومی میتوان آمار فوتی های ناشی از تصادفات را به صفر میل داد.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره واگذاری خدمات توانبخشی به هلال احمر اذعان کرد: جلسات مسئولان هلال احمر و وزارت بهداشت در این باره در حال برگزاری است.

احمدی درباره سرنوشت ادغام اورژانس با هلال احمر نیز بیان کرد: در این باره مذاکراتی با وزیر بهداشت صورت پذیرفته است و اگر اورژانس جاده‌ای به صورت کامل در اختیار هلال احمر قرار گیرد باید تمامی زیربناهای این امر مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال مذاکره با وزارت بهداشت در زمینه اورژانس هستیم، گفت: البته جلسات کارشناسی آن در حال بررسی است و جمعیت هلال احمر درصدد است تا خدمات این جمعیت به سمتی سوق پیدا کند که به نفع مردم باشد.

مهندس احمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد مباحث اقتصادی هلال احمر نیز بیان کرد: دولت همیشه به هلال احمر کمک می کند؛ اما تمامی نیازها تامین نمی‌شود. بر اساس ماده ۳ اساسنامه هلال احمر، این جمعیت می‌تواند هبه و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کند. ما نیز از برنامه‌های مسئولان سابق هلال احمر حمایت می‌کنیم؛ اما نمی‌خواهیم رقیب بازار یا بخش خصوصی شویم ولی باید واحدهایی ایجاد کنیم که منطبق با وظایف هلال احمر بتواند کالاهایی تولید کند که قیمت تمام شده آن کمتر از بازار باشد.

مذاکره برای ارساله محموله به نپال ادامه دارد

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به بازگشت کمک‌های بشردوستانه ایران، تاکید کرد: آنچه که در یمن رخ داده است، تجاوز سعودی ها به مردمی است که در همه شرایط دچار فقر هستند. هلال احمر ایران نیز قبل از این تجاوز و بر اساس اتفاقاتی که در کشور یمن رخ داد ۴ محموله امدادی،دارویی و غذایی تحویل این کشور داده بود ولی پس از حمله سعودی‌ها در اوایل فروردین به یمن شرایط جدیدی ایجاد شد که حرکت سعودی‌ها در بازگرداندن هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه ایران کاملا غیرانسانی بود.

وی با بیان اینکه سعودی ها حتی اجازه بازگشت مجروحان یمنی که در ایران درمان شده بودند را ندادند، ابراز کرد: بر این اساس با کشور عمان مذاکراتی انجام دادیم و تاکنون ۲ تا ۳ محموله از طریق دریایی به این کشور انتقال یافته است که توسط یک موسسه خیریه به یمن ارسال شود؛ چرا که کشور عمان هلال احمر ندارد.

مهندس احمدی به آخرین وضعیت ارسال کمک‌های ایران به نپال اشاره و بیان کرد: ما از نخستین زمان حادثه نپال ابراز همدردی خود را اعلام کردیم ولی شرایط ورود هواپیمای کمک‌ها به نپال تاکنون وجود نداشته است. بر این اساس محموله ۳۰ تنی شامل اقلام دارویی، خوراک و پوشاک و محموله ۱۰ تنی برای احداث کلینیک سرپایی و اعزام پزشک،‌ پرستار و امدادگر به این کشور ارسال شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان درباره اینکه آیا تدوین برنامه ششم هلال احمر با طرح تحول این جمعیت مشکلی ایجاد نمی‌کند،خاطرنشان کرد: برنامه ششم هلال احمر نافی طرح تحول این جمعیت نخواهد بود؛ اما با رویت این طرح در صدد هستیم تا در تدوین برنامه ششم هلال احمر از برنامه‌های طرح تحول جمعیت نیز استفاده کنیم.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز