خبرگزاری کار ایران

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کارآمد در امر مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۸۵۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استفاده از ظرفیت‌های کارآمد در امر مبارزه با مواد مخدر را اولویت نخست کمیته فرهنگی و پیشگیری این شورا برشمرد.

به گزارش ایلنا؛ سردار چناریان در جلسه کمیته فرهنگی، پیشگیری این شورا به اولویت‌های سال۹۴ کمیته پرداخت و گفت: تلاش در جهت استفاده از ظرفیت‌های کارآمد در امر مبارزه با مواد مخدر، استفادهٔ حداکثری از ظرفیت تمامی دستگاه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی به ویژه رسانه‌های ‏ملی، حوزهٔ مبلغین به ویژه ائمه جمعه در سطوح استانی و ملی، اولویت تمرکز بر تولید و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در محیط‌های آموزشی از جمله این اولویت‌هاست.

وی همچنین تاکید بر تولید حجم محصولات پیشگیری در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان، تعمیم و اجرای برنامه‌های پیشگیری و توانمندسازی و حمایتی در حوزهٔ زنان، تاکید بر آموزش در محیط‌های کار به ویژه محیط‌های کارگری و خانواده، انجام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم برای آموزش نشاط و پرنمودن اوقات فراغت نوجوانان و ‏جوانان، توسعهٔ امر ورزش همگانی و حضور در فضای تفریحی و توجه به نقاط آلوده از حیث اقدامات پاک سازی و فرهنگ‌سازی را از دیگر اولویت‌های کمیته فرهنگی شورا برشمرد.

در ادامه مدیرکل سازمان بهزیستی استان و رییس کمیته فرهنگی و ‏پیشگیری گفت: دستگاه‌ها باید برنامه‌های سال ۹۴ خود را با توجه به ظرفیت و تخصص خود ‏درکمیته فرهنگی و پیشگیری مطرح کنند تا به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیری تقسیم کار صورت پذیرد ‏و یک دستگاه نظارتی برای پایش و ارزیابی عملکرد‌ها در طول سال مشخص شود. ‏

‏وی از دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کاربردی با توجه به نقش ویژه ‏ آموزشی و تأثیرگذاری بر خانواده‌ها درخواست کرد که برنامه‌های خود را در مقاطع مختلف در جهت ‏آگاه‌سازی، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا کنند. به گونه‌ای که قابلیت اندازه‌گیری داشته باشند و ما بتوانیم ‏آن را برای اجرا در سال‌های آینده مبنا قرار دهیم. ‏

صادق‌زاده پیشنهاد کرد: ما باید بخشی از آموزش‌های علمی و قابل اجرا را در دانشگاه‌ها داشته باشیم. مثلا ‏با برگزاری کارگاه ‏TOT‏ می‌توانیم از تمامی دانشجویان مربی بسازیم.

وی افزود: حاکمیت در دنیا ‏نقش مدیریت دارد و نه اجرا و ما باید این نقش مدیریتی را در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کینم تا دانشجویان ‏قشر عظیمی از آگاه سازی پیشگیری و درمان باشند. ‏ همچنین فرصتی برای رصدکردن برنامه‌های سال گذشته فراهم شود تا راه برای برنامه‌های سال ۹۴ هموار ‏شود.

صادق‌زاده در پایان توجه به نقاط آسیب زا که محل تولید آسیب‌های اجتماعی، انحرافات و ‏ناهنجاری‌های جامعه است را مورد تاکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز