خبرگزاری کار ایران

مطالعه میزان آمادگی تهرانی‌ها در برابر حوادث از سوی هلال‌احمر

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۸۷۷

رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: مطالعاتی در زمینه بررسی میزان آمادگی مردم تهران در برابر حوادث احتمالی از سوی جمعیت هلال‌احمر در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، سیدامیرمحسن ضیایی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری در جمع خبرنگاران گفت: در پایان این اجلاس بیانیه تهران شامل توصیه‌هایی برای کاهش خطرپذیری در شهرهای بزرگ صادر می‌شود.

وی با اشاره به رشد شهرنشینی در سال‌های اخیر و جمعیت بسیاری که در شهرها ساکن هستند، افزود: تهران نیز از این رشد شهرنشینی مصون نمانده و به عنوان یک کلانشهر نه فقط زیرساخت‌های مناسبی ندارد، بلکه ساختمان‌های آن هم از وضعیت مناسبی برخوردا نیست.

ضیائی تاکید کرد: بر این اساس همه سازمان‌ها و نهادها در تهران باید آمادگی لازم را کسب کرده و بخش‌های مدیریت شهری هم در جهت توسعه همکاری‌ها، مشارکت بیشتری با هم داشته باشند.

وی با بیان این که نباید دیدگاهی مقطعی نسبت به بهبود وضعیت ایمنی تهران داشت، اظهار کرد: توجه به این مهم نیازمند پروسه‌ای بلندمدت بوده و بر اساس اظهارات شهردار تهران هم، آموزش همگانی یکی از محورهای مهمی است که باید در محلات تهران به ان توجه کرده و میزان آمادگی‌ها را افزایش داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره میزان آمادگی مردم تهران در برابر رخداد حوادث احتمالی، تصریح کرد: این موضوع نیاز به مطالعه دارد که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

وی گفت: بر اساس قانون، ارائه آموزش همگانی بر عهده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است و در نظر داریم بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تقویت سه سازمان جوانان، داوطلبان و امداد و نجات در دستور کار قرار دارد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز