خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی مراکز اختلال اوتیسم در استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۹۰۴

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه بهزیستی از راه‌اندازی مراکز اختلال اوتیسم دراستانهای مختلف کشور تاپایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، زهرا نوع‌پرست در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت ۹۴۳ مرکز توانبخشی روزانه در سطح کشور، اظهار داشت: بالغ بر ۵۰۰ مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز اختلال اوتیسم در حال حاضر در ۲۴ استان این مراکز راه‌اندازی شده و تا پایان سال در دیگر استان‌ها مراکز اختلالات اوتیسم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

نوع‌پرست با اشاره به اجرای طرح غربالگری اوتیسم گفت: این طرح امسال در مراکز اشاره شده اجرا خواهد شد و خانواده‌ها می‌توانند به این مراکز مراجعه و کودکان خود را در طرح غربالگری اوتیسم شرکت دهند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه بهزیستی کشورگفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور ۶۰ درصد از هزینه‌های نگهداری معلولان را به صورت یارانه به مراکز پرداخت می‌کنند که این رقم حدود ۲۶۵ هزار تومان است و مابقی هزینه‌ها که چیزی حدود ۱۵۵ هزار تومان است توسط خانواده‌‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری از سوی معلولان، گفت: سال گذشته ۶ جشنواره منطقه‌ای برگزار شد که امسال نیز این جشنواره‌ها ادامه پیدا می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز