خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:

در تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را یاری کنید

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اساس برنامه ششم توسعه، اجرای سند تحول بنیادین است، گفت: در تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را یاری کنید.

به گزارش ایلنا، عصر امروز علی اصغر فانی دردیدار معلمان نمونه کشوری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: اقدامات آموزش وپرورش در دولت یازدهم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های راهبردی رئیس جمهور و اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای راهبرد کیفیت بخشی آموزش و پرورش تنظیم شده است.

وی اجرای سند تحول بنیادین را اساس برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نقشه راه اجرای سند که مطالبه مقام معظم رهبری بود تهیه شده که برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

فانی از احیای مجدد ۶۰۰ دارالقرآن در کشور در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تدوین نظام جامع مشاوره و افزایش سهم اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور از ۳۵۰ هزار در سال ۹۲ به بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سال ۹۳ را از اقدامات مهم آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

عضو کابینه تدبیر وامید خاطر نشان کرد: ارتقای سطح بهداشت دهان ودندان و سالم سازی پایگاه‌های تغذیه با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در حوزه و سلامت که با قوت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش از آغاز تدوین برنامه جامع نیروی انسانی تا ۱۰ سال آینده آموزش و پرورش خبر داد و افزود: چابک سازی صرفه جویی در ۴۰ هزار نیرو ساختار رسمی و جلوگیری از ورود نیروهای جدید از جمله اقداماتی است که سبب صرفه جویی یک هزار میلیارد تومانی در آموزش و پرورش شده است.

فانی با بیان اینکه در دولت یازدهم نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در مدارس غیردولتی از ۵/۸ سال ۹۲ به ۳/۱۰ درصد در سال ۹۳ رسیده است، گفت: افزایش پوشش تحصیلی در متوسطه اول و دوم نیز به ترتیب ۹۴ و ۲/۸۲ درصد است که با توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز روز همراه می‌باشد.

وی طرح رتبه بندی معلمان را در راستای ارتقای شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش در این دوره تلاش می‌کند با ایجاد شرایط مساعد و با تاکید بر فعالیت‌های اثر بخش زمینه اجرای هر چه بهتر سند تحول بنیادین فراهم شود.

کد خبر : ۲۷۴۹۲۸